Gerdab.IR | گرداب

حوزه‏‌های علمیه باید ورود جدی به فضای مجازی داشته باشند

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این‎که امروزه رسانه‎ها و فضای مجازی بخش زیادی از زندگی مردم هستند، گفت: حوزه‏ های علمیه و روحانیت باید سواد رسانه‏ ای را فرا بگیرند تا بتوانند از این وسیله پیام خود را به مردم انتقال دهند.

به گزارش گرداب، حجت‏‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جریان بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‎ها با حضور در غرفه خبرگزاری رسا به فعالیت حوزه‏ های علمیه در فضای رسانه‏ ای و مجازی اشاره کرد و گفت: حوزه‏ های علمیه و روحانیت نباید در زمینه ورود به این فضا غفلت کنند و باید فعالیت محکمی را در این عرصه داشته باشند.

حجت‏ الاسلام ناصحی با بیان این‏که امروزه به جهت پیشرفت علم و دانش، صنعت و تکنولوژی باید با زبان مردم و نسل جوان سخن گوییم، ابراز داشت: حوزه‎های علمیه باید پیام خود را به وسیله رسانه‎ها و فضای مجازی به مردم انتقال دهند چرا که نسل امروز با تکنولوژی در حال رشد است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این‎که امروزه رسانه‎ها و فضای مجازی بخش زیادی از زندگی مردم هستند، اظهار داشت: حوزه‏ های علمیه و روحانیت باید سواد رسانه‏ ای را فرا بگیرند تا بتوانند از این وسیله پیام خود را به مردم انتقال دهند.

وی با تأکید بر این‏که امروزه هزاران رسانه اجنبی علیه اسلام و جمهوری اسلامی در حال فعالیت و دشمنی هستند، اظهار داشت: این رسانه‏ ها با استفاده از فضای مجازی ماهواره‏ ها و سایت‏ های گوناگون تبلیغات سویی را علیه دین و نظام ما انجام می‎دهند و برای پاسخ گویی به آنها حوزه‏ های علمیه باید سواد و اطلاعات کافی از فعالیت رسانه‎ای داشته باشند.

حجت‏ الاسلام ناصحی با بیان این‎که دشمنان ملت ایران و جمهوری اسلامی به خوبی دریافته‎اند که نمی‎توانند از راه تهاجم نظامی به کشور ایران ضربه وارد کنند، تصریح کرد: آن ها به این نتیجه رسیده ‏اند که تنها راهی که می‏توانند مردم مسلمان ایران را نسبت به اعتقاداتشان ضعیف کنند استفاده از فضای مجازی و رسانه است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان بارها با واژه‏های مختلف و گوناگون مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و رخنه فرهنگی مردم و مسؤولین نظام جمهوری اسلامی را متوجه این خطر بزرگ کرده‏ اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‏ های علمیه و روحانیت شیعی باید ورودی جدی به این مسأله پیدا کنند و بتوانند شبهات موجود که از ناحیه دشمن وارد می‏شود را پاسخ دهند و همچنین جلوی فعالیت سوء دشمن را در عرصه فرهنگی مسدود کنند.