Gerdab.IR | گرداب

روحانیت، تبلیغ دین در فضای مجازی را ضرورت بدانند

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان گفت: حضور پررنگ جوانان به‌عنوان بیشترین کاربران اینترنت و البته فعالیت روزافزون دشمن در قالب هزاران سایت ضددینی و شبهه‌پراکنی، رسالت جامعه روحانیت را برای آگاهی‌بخشی و مبارزه با انحرافات دوچندان می‌کند.

به گزارش گرداب و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمد ولی‌پور اظهار کرد: تبلیغ دستورات نورانی اسلام و آشنا کردن مردم با مبانی و آموزه‌های دینی یکی از راه‌های هدایت انسان‌هاست که به‌واسطه این چراغ روشنی‌بخش می‌توان انسان‌ها را از ظلمت و جهالت راهنمایی داد.

وی اضافه کرد: امروز خطری که از جانب دشمنان قسم‌ خورده متوجه جامعه اسلامی ماست، این است که دشمن درصدد تغییر خوراک فکری و مسموم کردن روح و اندیشه‌هاست، لذا در این راستا فضای مجازی که بیشتر کاربران آن قشر جوان هستند را بستری مناسب برای شبهه‌افکنی و انتقال پیام‌های ضدارزشی و ترویج فساد و انحرافات اخلاقی و اجتماعی می‌داند.

ولی‌پور با اشاره به ضرورت تبلیغ دین در فضای مجازی، تصریح کرد: مخاطب امروز ما مخاطب همیشه نیست و دیدگاه و نگرش او تغییر کرده چون دنیا درحال تغییر است و نباید این مهم را نادیده گرفت، لذا باید به فراخور زمان و متناسب با نیازهای نوجوانان و جوانان از تکنولوژی روز و ابزارهای رسانه‌ای برای تبلیغ اینترنتی دین و هدایت و اصلاح و ارشاد جامعه بهره گرفت.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه‌های علمیه استان بیان کرد: جوانان زمان قابل توجهی از عمر خود را در فضای مجازی که اتفاقاً این‌ روزها دسترسی به آن خیلی هم آسان شده، سپری می‌کنند و متأسفانه از اغواها و برنامه‌های هدفمند و شیطانی دشمن در امان نیستند؛ لذا باید سطح آگاهی اسلامی جامعه را بالا ببریم تا در مقابل این تهاجمات فرهنگی بیمه شوند که این همت بیش از پیش دستگاه‌های فرهنگی و جامعه روحانیت را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: باید جوانان ما از بینش کافی برخوردار باشند تا وقتی با دنیایی از اطلاعات و مواجه می‌شوند فرق بین حق و باطل را از یکدیگر تشخیص داده تا گرفتار و گمراه نشوند.

ولی‌پور ادامه داد: فضای مجازی علاوه‌ بر تهدیداتی که با خود به همراه دارد می‌تواند زمینه مناسبی برای ارائه مفاهیم ارزشی و معارف الهی باشد و بدین‌ترتیب به فرصت تبدیل شود، اما متأسفانه درحال حاضر دشمن از ما جلوتر بوده و عملکرد موفق‌تری داشته است لذا طلاب باید به‌صورت جدی در این عرصه ورود پیدا کنند و به اقدامات و فعالیت‌های فعلی اکتفا نکنند زیرا حضور پررنگ دشمنان اسلام، رسالت مسلمانان را در دفاع از آرمان‌های خود سنگین‌تر می‌کند.

وی در پایان تبلیغ دین در اینترنت را مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌تواند گام مهمی در زمینه خنثی‌سازی تهدیدات دشمن و معرفی و تبلیغ دین به تمام دنیا در فضای مجازی داشته باشد.