Gerdab.IR | گرداب

جاسوسی توئیتر از کاربران به سبک آمریکایی

تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳

سایت توئیتر هم به جمع سایت‌های پربازدیدی پیوسته که از شیوه‌های مختلف برای ردگیری فعالیت‌های کاربران استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب و به نقل از فارس، اینفرس گزارش داد که جاسوسی از کاربران توئیتر از برنامه همراه آن که بر روی گوشی‌ها نصب می شود، صورت می گیرد. البته بهانه انجام این کار ارتقای تجربه کاربری توییتر اعلام شده است.

این شرکت با تغییر شرایط و مفاد کاربری برنامه همراه خود به کاربران ثابت کرده که عملا به دنبال جمع‌آوری اطلاعات شخصی آنها و بررسی نحوه استفاده شان از توئیتر است. این شرکت یک صفحه خاص نیز راه اندازی کرده تا در این زمینه به کاربران اطلاع رسانی کنند.

توئیتر قصد دارد از طریق برنامه همراه خود اطلاعات کاملی در مورد عملکرد کاربرانش و از جمله داده‌های بارگذاری شده توسط آنها جمع آوری کند. کارشناسان معتقدند هدف اولیه جمع آوری این اطلاعات نمایش تبلیغات مرتبط با علائق و سلیقه هر کاربر است.

با این کار شرکت‌های تجاری نیز به نمایش تبلیغات بر روی توئیتر و برنامه همراه آن علاقمند می‌شوند.

پیش از این اعلام شده بود که شرکت‌هایی مانند فیس بوک و گوگل چنین اطلاعاتی را جمع آوری می‌کنند و بر اساس افشاگری های ادوارد اسنودن آژانس امنیت ملی آمریکا هم سال هاست با جاسوسی از کاربران به تمامی جزییات مربوط به نحوه استفاده آنها از وب دسترسی دارد.

توئیتر مدعی شده که از این طریق امنیت و حریم شخصی کاربران را به خطر نمی اندازد. اما کارشناسان امنیتی می‌گویند جمع آوری همین میزان اطلاعات توسط توئیتر برای نقض حریم شخصی افراد کافی است و تضمینی در مورد عدم انتقال این اطلاعات به آژانس امنیت ملی آمریکا وجود ندارد.