Gerdab.IR | گرداب

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

عدم پالایش شبکه‌های اجتماعی به افزایش جرایم دامن می‌زند

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون نظارت جدی بر محتوای پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، وجود نداشته است، گفت: عدم پالایش محتوای شبکه‌های اجتماعی به افزایش جرایم خانوادگی دامن می‌زند.

به گزارش گرداب، عباس صلاحی در گفت‌وگو با فارس گفت: نظارت و پالایش پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی بر عهده نهادها و دستگاه‌های مختلفی است که اصلی ترین این نهادها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قوه قضائیه و نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: تاکنون نظارت جدی بر روی شبکه‌های اجتماعی وجود نداشته است و همین موضوع باعث سوء استفاده برخی سودجویان از این فضاها شده است که تبعات خانوادگی و اجتماعی زیادی را هم به دنبال داشته است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به اعتقاد بنده نظارت بر شبکه های اجتماعی به صورت یک طرح یا لایحه به مجلس ارسال شود تا به صورت یک قانون مدون تدوین شود و وظایف هر دستگاهی به طور مشخص در آن قانون ذکر شود.

صلاحی خاطرنشان کرد: مشخص کردن نحوه برخورد و فیلترینگ، تعیین حد و مرزها به گونه‌ای که هیچ کسی اجازه ورود به حریم خانوادگی دیگران را نداشته باشد و باید این موضوع به صورت یک مصوبه باشد که نحوه شناسایی، حذف و برخورد آمرانه و قضایی با متخلفان کاملا مشخص شده باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه وقوع برخی جرایم اخلاقی و خانوادگی در این شبکه‌ها به دلیل فقدان نظارت صحیح بر آنها رخ می‌دهد که هیچگونه پیگیری و پیگردی نیز برای متخلفان در نظر گرفته نمی‌شود و همین موضوع باعث وقیح‌تر شدن متخلفان می‌شود.