در مرکز ملی فضای مجازی

تدوین سیاست‌‌های حمایت از استارت‌آپ‌ها کلید خورد

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴

مرکز ملی فضای مجازی کشور، نخستین جلسه کارگروه بررسی و سیاست‌گذاری در خصوص نحوه حمایت از شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ) را برگزار کرد.

نخستین جلسه کارگروه بررسی و سیاست‌گذاری در خصوص نحوه حمایت از شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ) با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی توسط معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی به منظور شناسایی وضعیت جاری عملکرد شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ) و رخدادهای مربوط به آن در کشور، بررسی چگونگی ساماندهی فضای کارآفرینی و طرح راهکارهای حمایتی کلان در جهت ارزش‌گذاری و حمایت از این فضا برگزار شد.

توسعه شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ) در رشد اشتغالزایی، تأمین نیازهای بازار با اتکا به توانمندی‌های داخلی، افزایش خلاقیت و نوآوری و توسعه پایدار اقتصادی مؤثر خواهد بود. همچنین، هم‌راستایی با روند رشد و توسعه جهانی در این حوزه نیز امکان ورود به بازارهای جهانی را برای کارآفرینان داخلی میسر می‌سازد.

در حال حاضر، رخدادهای هم‌اندیشی متعددی در خصوص ارائه ایده‌ها و معرفی شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ ویکندها) عمدتا با هدف آموزش صاحبان ایده و برقراری ارتباط بین عوامل مؤثر در اکوسیستم استارت‌آپ با یکدیگر در کشور برگزار می‌شود.

با توجه به پتانسیل بالای ایران از نظر نیروی انسانی خلاق و کارآزموده و نیز فاصله قابل توجه بازار کسب‌و‌کار و تجارت الکترونیکی ایران تا اشباع، در صورت ساماندهی بهینه و به موقع این فضا، می‌توان اکوسیستم کارآفرینی را به مرحله رشد و سودآوری در سطح ملی رسانده و کشور را در حوزه اقتصاد دیجیتال و اقتصاد اینترنتی در سطح جهان مطرح کرد.