Gerdab.IR | گرداب

آمریکا پرچمدار بیوتروریسم در جهان

برنامه بعدی فیس‌بوک برای تعرض به حریم شخصی کاربران چیست؟/ دسترسی به اینترنت برای مردم دورترین نقاط دنیا!

تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴

با توجه به مسأله بیوتروریسم و جنگ‌های فیزیکی در کشورهای توسعه‌نیافته و مدارک مستند در مورد دست داشتن آمریکا در این حملات تروریستی و استعمار این کشورها؛ اندکی ساده‌لوحانه است که ما باور کنیم هدف فیس‌بوک و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری تنها رساندن اینترنت به این کشورها باشد؛ زیرا این کشورها به امکانات بهداشتی، آموزشی، رفاهی و ... نیاز بیشتری دارند تا به اینترنت.

به گزارش گرداب، مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک در یک جلسه پرسش و پاسخ اینترنتی، وعده داد که شرکت او از طریق پرتو لیزری فیس‌بوک امکان دسترسی به اینترنت را حتی برای مردم دورترین نقاط دنیا نیز فراهم خواهد کرد.

مارک زاکربرگ وعده داده است تا از طریق مجهز کردن پهپادها و ماهواره‌ها به دستگاه ارسال‌کننده پرتوی لیزری، امکان ارتباط اینترنتی را فراهم کند.

مارک زاکربرگ گفت که فیس‌بوک قصد دارد تا امکان دسترسی به اینترنت از طریق پرتوی لیزر را با همکاری کمپین Internet.org برای میلیاردها نفر فراهم کند.

مارک زاکربرگ در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: "ما در تلاش هستیم تا با تجهیز پهپادها و ماهواره‌ها امکان ارتباط با اینترنت را برای میلیاردها نفر که از محدوده دسترسی به وای فای خارج هستند فراهم کنیم. آزمایشگاه Connectivity فیس‌بوک در تلاش است تا یک سیستم ارتباط لیزری را فراهم کند که امکان افزایش سرعت ارسال داده‌ها به مسافت‌های طولانی را افزایش دهد. این تنها یک پروژه ارتباطی است که ما داریم بر روی آن کار می‌کنیم، اما من هیجان‌زده بودم تا این موضوع را به شما بگویم."

دیگر طرح‌های فیس‌بوک که زاکربرگ در مورد آنها توضیح نداد، اما به آنها اشاره کرد عبارت‌اند از:

  • فناوری تله‌پاتی (Telepathy Technology): فناوری که قرار است امکان ارتباط انسان‌ها از طریق ذهن را فراهم کند.
  • رشد هوش مصنوعی و واقعیت مجازی

با توجه به مسأله بیوتروریسم و جنگ‌های فیزیکی در کشورهای توسعه‌نیافته و مدارک مستند در مورد دست داشتن آمریکا در این حملات تروریستی و استعمار این کشورها؛ اندکی ساده‌لوحانه است که ما باور کنیم هدف فیس‌بوک و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری تنها رساندن اینترنت به این کشورها باشد؛ زیرا این کشورها به امکانات بهداشتی، آموزشی، رفاهی و ... نیاز بیشتری دارند تا به اینترنت. با نگاهی به تحولات دنیا در سده پیشین و در دو دهه آغازین هزاره سوم می‌توان به‌وضوح ردپای آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن را در ایجاد بحران و تنش در آفریقا، آمریکای لاتین، شرق دور و خاورمیانه دید. فناوری و شرکت‌های فعال در حوزه آن نیز از آغاز پیدایش در اختیار اهداف سلطه‌جویانه کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا بوده است. بیوتروریسم (Bioterrorism)، تروریسمی شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیک است. این عوامل٬ باکتری‌ها٬ ویروس‌ها یا سموم‌اند که ممکن است به شکل طبیعی‌شان یا به فرم دستکاری‌شده انسان باشند.


درباره کمپین Internet.org

کمپین Internet.org یک کمپین تشکیل‌ شده توسط فیس‌بوک و شرکت‌های سامسونگ، اریکسون، مدیا تک (شرکت طراح محصولات نیمه‌هادی برای کاربردهای بی‌سیم، رسانه دیجیتال و پردازنده)، اُپرا سافت ور (شرکت تولیدکننده مرورگر اینترنتی opera)، نوکیا و کوالکام (شرکت تولیدکننده پردازنده‌های تلفن همراه) است. این کمپین ادعا می‌کند که هدفش فراهم کردن ارتباط اینترنت و ارائه مدل‌های مناسب تجاری برای کشورهای کمتر توسعه‌یافته جهان است.

لوگوی کمپین internet.org