Gerdab.IR | گرداب

ورود واتسون به خاورمیانه و شمال آفریقا

تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴

واتسون توسط یک شرکت اماراتی به خاورمیانه و شمال آفریقا برای استفاده در صنعت بهداشت و درمان معرفی می‌شود.

به گزارش گرداب به نقل از  سایبربان، شرکت آی‌بی‌ام قصد دارد ماشین واتسون را به خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معرفی کند. این کار توسط شرکت توسعه‌ی مبادله‌ی امارات که یک شرکت سرمایه‌گذاری است صورت می‌گیرد. شرکت‌های منطقه، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برنامه‌های کاربردی، مخاطب این معرفی خواهند بود تا بتوانند از طریق آشنایی با واتسون، تولیدات و خدمات بهتری ارائه دهند. در برخی گزارش‌ها آمده است که کشورهایی نظیر ایران، کویت، الجزایر و مراکش ازجمله مخاطبان این ماشین خواهند بود.

آی‌بی‌ام و شرکت توسعه‌ی مبادله از این ماشین برای صنعت بهداشت و درمان استفاده خواهند کرد. یکی از کاربردهای این ماشین به‌کارگیری آن در درمان سرطان است. به‌عنوان‌مثال گفته‌شده است که اگر فردی مبتلا به یک سرطان بدخیم مغزی شود، احتمالاً با ۲ ماه کمتر یا بیشتر، حداکثر ۱۲ تا ۱۴ ماه بیشتر زنده نمی‌ماند. برای درمان از طریق شیمی‌درمانی و تشعشع درمانی حداقل ۵ پزشک متخصص به مدت یک ماه لازم است که بر روی بیمار کار کنند. در حال حاضر شرکت IBM با مرکز "Human Genome Center" نیویورک، این فرآیند را توانسته¬اند به کمتر از ۹ دقیقه کاهش دهند.

 همچنین آی‌بی‌ام پیش‌بینی کرده است که خرده‌فروشان، شرکت‌های مالی و بخش آموزشی نیز از ماشین واتسون استفاده می‌کنند.

 شرکت داده‌های بین‌المللی (IDC)- که یک شرکت تحقیقاتی آمریکایی است که در موضوعات فناوری اطلاعات و مخابرات فعالیت می‌کند- تخمین زده است که منطقه‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا ازجمله بازارهایی برای فناوری اطلاعات است که رشد سریعی داشته است. همچنین این شرکت اظهار داشت که سرمایه‌گذاری در عرصه‌ی فناوری اطلاعات و مخابرات در این منطقه به بیش از 270 میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ خواهد رسید.

در مورد شرکت توسعه‌ی مبادله باید افزود که این شرکت در هلند، سوئیس، ایتالیا و نیجریه نیز فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در ابوظبی قرار دارد و ازجمله سهام‌داران شرکت ای ام دی (AMD) است که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده در دنیاست.