Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری مجدد به شرکت اتمی کره؟!

تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴

طی چند روز گذشته خبری در رسانه‌های کره‌ای منتشر شده است که این خبر شایعه حمله مجدد علیه شرکت Hydro & Nuclear کره جنوبی را تقویت کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از سایبر بان در روزهای اخیر قسمتی از اطلاعات داخلی این شرکت کره‌ای در فضای آنلاین و توسط یک هکر ناشناس منتشر شده است. پیش از آن این هکر که البته هنوز هکر بودن آن به اثبات نرسیده است، تهدید کرده بود که اسناد داخلی این شرکت را به علت فساد منتشر خواهد کرد.

هم اکنون دادستانی کره جنوبی در حال بررسی صحت اسناد منتشر شده و همچنین احتمال بروز یک حمله سایبری مجدد به این شرکت کره‌ای است. شرکت Hydro & Nuclear در کره جنوبی، اپراتور 23 رآکتور اتمی این کشور است و سهم عمده‌ای در تولید برق هسته‌ای در کره جنوبی دارد.


کارشناسان کره‌ای معتقد هستند که دادستان عمومی کره، مرجع مناسبی برای رسیدگی به این موضوع نیست، چرا که در حمله سایبری دسامبر سال گذشته نیز دادستانی کره عکس‌العمل مناسبی از خود نشان نداد و نتوانست افکار عمومی کره‌ای را در این زمینه راضی کند.

در آن برهه از زمان، دادستان عمومی کره، اتهامات را متوجه کره شمالی کرد. علت این اتهام نیز IP هکرهایی بود که در این عملیات مشارکت داشته‌اند. همچنین بدافزاری به نام «Kimsuky» که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته بود، مشابهت زیادی با بدافزارهایی داشت که توسط هکرهای کره شمالی در عملیات سایبری مورد استفاده قرار می‌گرفت. به غیر از این اتهامات، دادستانی کره نتوانست هیچ مدرک دیگری ارائه کند و در پیگیری این حمله ناتوان ماند.

سال گذشته، در اثر بروز حمله سایبری به این شرکت کره‌ای، بخش‌هایی از اسناد این شرکت به سرقت رفت و خساراتی نیز به تأسیسات آن وارد شد.