Gerdab.IR | گرداب

ادعای بازگشت قریب‌ الوقوع هکینگ‌ تیم

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴

پیام جدید هکینگ تیم:«ما زودتر از آنکه شما فکرش را بکنید به عرصه عملیاتی خود بازخواهیم گشت.»

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان مدیرعامل این شرکت و گروه هکری در پیامی در رابطه با حمله سایبری اخیر به شرکت مطبوعش، به‌نوعی با فرار به جلو و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت فعالیت‌های جاسوسی خود، سعی کرده است تا فعالیت‌های خود را موجه نشان بدهد. 
برخی از کارشناسان هدف هکینگ تیم از چنین صحبت‌هایی را دست پیش گرفتن در رسوایی پیش آمده و گرفتن حق پیگیری قانونی از قربانیان عنوان می‌کنند.

مسئولان گروه هکری هکینگ تیم در پیامی اعلام کرده‌اند که به زودی عملیات خود را از سر خواهند گرفت. این گروه همچنین مدعی شده‌اند که حجم بالای کدهایی که از این گروه به سرقت رفته است، تمامی جواهرات تاج پادشاهی این شرکت نبوده است.

در بخش‌هایی از این پیام آمده است:«آنچه که در این تابستان برای شرکت ما اتفاق افتاد، یک عمل مجرمانه و یک جنایت تمام عیار بوده است. ما این عمل را به مقامات ایتالیایی گزارش داده‌ایم و از آنها درخواست رسیدگی و تحقیقات در این زمینه داریم. همچنین از مقامات سایر کشورها نیز انتظار داریم به نحو شایسته‌ای در تحقیقات در این زمینه مشارکت داشته باشند. زمانی که اطلاعات و کدهای نرم‌افزاری ما توسط مجرمان در معرض عموم قرار می‌گیرد، پس این امکان وجود دارد که این موضوع به تمام سامانه‌های جهان تسری پیدا کند و این به خاطر عدم توانایی دنیا در حفظ اجزای سیستم‌هایشان است.»

مدیر این گروه هکری در ادامه صحبت‌های خود ادعا کرده است که هکرها نتواسته‌اند به اطلاعات حساس و حیاتی دسترسی پیدا کنند. با این وجود شرکت در حال بازیابی زیرساخت‌های داخلی خودش است و به زودی به شرایط ایده آل کاری برخواهد گشت.

لازم به ذکر است که شرکت هکینگ تیم از حدود یک هفته پیش خدمات خود را به حالت تعلیق در آورده است. با وجود اینکه حدود 400 گیگ از اطلاعات داخلی و قراردادهای تجاری این شرکت نیز در اثر این حمله به سرقت رفته است، مسئولین شرکت ادعا می‌کنند که هیچ اطلاعات مهم و حساسی در بین این اطلاعات نبوده است.