Gerdab.IR | گرداب

افزایش حافظه گوشی با ترفندی کاربردی

تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

تحقیقات نشان می دهد روزانه بیشتر از 2 گیگا بایت انتقال اطلاعات ناخواسته در گوشی های هوشمند انجام می شود.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان نرم افزارهای گوشی های هوشمند، روزانه حدود 2 گیگابایت از فضای گوشی را بابت عکس و فیلم هایی که هرگز دیده نمی شوند اشغال می کنند.
 
نرم افزارهای گوشی های هوشمند، روزانه حدود 2 گیگابایت از فضای گوشی را اشغال می کنند.
 
نزدیک به 15% ازبرنامه های  گوشی های هوشمند  تبلیغات نامرئی را بار گذاری می کنندکه این امر در صورت متصل بودن گوشی به اینترنت، حدود 2 گیگا بایت تصاویر و فیلم هایی که هرگز دیده نمی شوند را دریافت می کنند.

چنین برنامه های می توانند حتی بعد از خروج، در پس زمینه گوشی از باطری و پهنای باند تلفن همراه استفاده کنند.این برنامه ها در زمان نصب اجازه دسترسی به تنظیمات تلفن همراه جهت  جلو گیری از به خواب رفتن  گوشی، تغییرات و پاک سازی حافظه و ردیابی موقعیت کاربر را طلب می کنند که معمولا برای برنامه ضروری نیست.

این برنامه ها به صورت نامحسوس تبلیغات را بار گذاری میکنند که به صورت مصنوعی تعداد بازدید سایت تبلیغ دهنده را افزایش می دهد که باعث افزایش انتقال اطلاعات گوشی همراه می شود.
 
بیشتر از 13% از تبلیغاتی که در برنامه های کوشی های  اندروید،اپل و ویندوز اجرا می شوند، پنهان هستند و طبق بررسی های انجام شده روزانه حدود 16 میلیون تبلیغ در گوشی های همراه به نمایش در می آید.
 
محققان می گویند کاربران می توانند با اقداماتی ساده از هزینه های ناخواسته این تبلیغات بکاهند و جلوی مصرف بیش از حد باطری را بگیرند.

ابتدا باید اجازه دسترسی هایی که برنامه ها می خواهند، برسی شوند تا کاربر بداند چه دسترسی هایی موقع نصب به برنامه می دهد و در صورت درخواست اجازه هایی که به برنامه مربوط نیست، از نصب برنامه امتنا کنند. در قدم بعدی اجازه دسترسی برنامه ها به اینترنت خط (Cell Data) ندهند که برنامه ها به صورت خودکار  و در پس زمینه نتوانند انتقال اطلاعات انجام دهند.
 
تحقیقات نشان داده که این مشکل بیشتر به برنامه هایی که توسعه دهنده آنها ناشناخته می باشد مرتبط می شود.