Gerdab.IR | گرداب

مرکز سایبری جدید گارد ملی هوایی مریلند

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

این مرکز برای ایجاد جنگجویان شبکه‌ای و گردان هوایی جمع‌آوری اطلاعات و نظارت و شناسایی ایجاد می‌شود.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، با توجه به نقش گارد ملی آمریکا (National Guard of the United States) در دفاع سایبر، واحد 175Wing که بخشی از گارد ملی هوایی مریلند (Maryland Air National Guard) است از تأسیس یک مرکز جدید برای فعالیت‌های اطلاعاتی سایبری و نظارت سایبری خبر دارد.

همچنین ایجاد تسهیلات برای ساخت یک گروه جنگجوی شبکه‌ای و اسکادران جمع‌آوری اطلاعات، نظارت و شناسایی (ISR squadron) از اهداف تشکیل این مرکز جدید است.

واحد 175Wing اعلام کرد: «مأموریت سایبری این واحد، پاسخگویی به نیازهای عملیات سایبری برای همیشه و یک آگاهی بخشی سریع در این زمینه و پاسخ کاربردی به این نیازها برای دسترسی همه‌ی مردم دنیا است.» این واحد فعالیت‌هایی را پشتیبانی می‌کند که منجر به تعقیب دشمنان سایبری می‌شود و همیشه و به‌صورت تمام‌وقت اطلاعاتی را از طریق سازمان‌ها اطلاعاتی و جاسوسی کسب می‌کند.

لازم به ذکر است که پنتاگون در راهبرد سایبری خود به ترویج مأموریت نیروهای سایبری اولویت زیادی بخشیده است. وزارت دفاع آمریکا در این راهبرد قصد دارد اعضای گارد ملی و نیروهای ذخیره نظامی را به‌عنوان متخصصین به همدیگر نزدیک کند تا از این طریق راه‌های مفیدی برای حل مشکلات امنیت سایبر اتخاذ شود.

همچنین چندی پیش وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد: «بهترین فناوری‌ها در بخش نظامی ما جای دارد که همانا دفاع از شبکه است؛ به‌طوری‌که سایرین نتوانند آن‌ها را با استفاده از حملات سایبری به‌عنوان یک وسیله‌ی ضروری و موردنیازشان، تخریب یا مختل کنند.»

شایان‌ذکر است که واحد 175Wing در پایگاه هوایی گارد ملی وارفیلد (Warfield Air National Guard Base) واقع است و از چندین بخش تشکیل ‌شده است. یکی از بخش‌های آن، اسکادران جنگ شبکه‌ای «Network Warfare Squadron» نام دارد.