Gerdab.IR | گرداب

هک کردن تجهیزات نظامی ممکن شد!

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

گروهی از محققان امنیتی تحقیقاتی را انجام داده‌اند که ثابت می‌کند سلاح‌های تک تیراندازی (Sniper) و تفنگ گلوله‌زنی (Rifle) قابلیت هک شدن دارند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، نتیجه پژوهش‌های این محققان نشان می‌دهد که در صورت هک شدن، ممکن است این سلاح‌ها هدف خود را از دست می‌دهند.
 
در دو هفته آینده اجلاس بنام «هکر کلاه سیاه» برگزار خواهد شد و قرار است در این اجلاس ، محققان امنیتی، رونا سندویک (Runa Sandvik) و میشل آگر (Michael Auger) نتایج تحقیقات یک‌ساله‌ی خود در مورد تفنگ‌های لوله زنی 13 هزار دلاری شرکت TrackingPoint را ارائه می‌دهند. این تفنگ‌ها قابلیت هدف‌گیری خودکار دارند.

هک کردن تجهیزات نظامی
 
امروزه، وای‌فای (WiFi) و دیگر ابزارهای ارتباطی دیجیتال برای کمک کردن به تیراندازها استفاده می‌شوند تا به آنها برای هدف‌گیری و تیراندازی کمک کنند، اما حالا این سلاح‌ها می‌توانند علیه صاحبانشان استفاده شوند.
 
ساندویک گفت: "ما می‌توانیم که این تجهیزات را هک کنیم و کاری کنیم که آن‌ها به هدف‌های نادرست شلیک کنند."
 
در این تحقیق از اسلحه TP750 محصول شرکت TrackingPoint استفاده شده است.


هک کردن تجهیزات نظامی
 
درباره شرکت TrackingPoint
 
شرکت TrackingPoint، یک شرکت تولیدکننده‌ی جنگ‌افزار آمریکایی است که در ایالت تگزاس قرار دارد. این شرکت، جنگ‌افزارهایی با دقت هدف‌گیری بسیار بالا را تولید می‌کند و اولین شرکتی است که سیستم‌های تک تیراندازی از راه دور با دقت بالا را تولید کرد.
 
در ژانویه 2014، ارتش آمریکا 6 سامانه کنترل تیراندازی TrackingPoint را خریداری کرد تا کار با سامانه‌های فناوری هدف‌گیری را آغاز کند. ارتش آمریکا این سامانه را با اسلحه مدل XM2010 Enhanced Sniper Rifle ترکیب کرده تا برای اهداف خود استفاده کند.


هک کردن تجهیزات نظامی