Gerdab.IR | گرداب

همزمان با هفته انتقال خون

سرویس «هم خون یار» عرضه شد

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

همزمان با هفته انتقال خون، سرویس هم خون یار با مشارکت سازمان انتقال خون و همراه اول عرضه شد.

به گزارش گرداب به نقل از  فارس، شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: در این مراسم که جمعی از مدیران همراه اول، سازمان انتقال خون و اصحاب رسانه، حضور داشتند، سرویس جدید «هم خون یار» با هدف گسترش فرهنگ اهدای خون سالم و مستمر که با مشارکت سازمان انتقال خون و همراه اول ایجاد شده است، رونمایی شد.
 
سرویس هم خون یار (بر بستر پیامک، USSD و اپلیکیشن)، متشکل از یک نرم‌افزار و همچنین کد USSD است که به معرفی مراکز انتقال خون کشور می‌پردازد و اهداکنندگان با استفاده از آن می‌توانند بر اساس منطقه محل سکونت خود، به آخرین نشانی مراکز فعال انتقال خون دست یابند.
 
در این مراسم بهمن آصفی مدیرکل نوآوری و توسعه کسب و کار همراه اول گفت: همراه اول با ارائه این سرویس، بانک اطلاعاتی گسترده ای از خیرین و اهدا کنندگان خون ایجاد می کند که این افراد از این طریق، هم آموزش ببینند و هم خون سالمی را به نیازمندان اهدا کنند. بر این اساس این بانک اطلاعاتی می تواند در مواقع خاص کاربرد یابد و در لحظه، خون را در اختیار فرد مورد نیاز در هر منطقه قرار دهد.
 
در این مراسم علی اکبر پورفتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون نیز با اشاره به چهل و یکمین سالروز تأسیس این سازمان و عضوگیری حدود 42 میلیون نفر طی سال های اخیر اظهار داشت: امیدواریم با بهره گیری از این سرویس، اهدا کنندگان خون، بهتر آموزش ببینند و قشر آگاه تر و مسؤولیت پذیرتری در این حوزه داشته باشیم.