Gerdab.IR | گرداب

ایران؛ متهم به یگانه تهدید سایبری آمریکا

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

جیمز لوئیس،مدیر برنامه فناوری و سیاست عمومی مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی آمریکا،ایران را خطر سایبری آمریکا و خاورمیانه اعلام کرد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، به‌تازگی شرکت اِی‌او‌اِل (AOL) که یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات رسانه‌ای در آمریکاست در مصاحبه‌ای با جیمز لوئیس (James Lewis)، مدیر برنامه فناوری و سیاست عمومی مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی آمریکا (CSIS)، در مورد بزرگ‌ترین تهدیدات امنیت سایبر که متوجه آمریکا است از وی پرسید. جیمز لوئیس در این مصاحبه‌ در مورد بزرگ‌ترین تهدیدات امنیت سایبر که متوجه آمریکا است از ایران نام برد.

وی بزرگ‌ترین تهدیدات را از ناحیه‌ی ایران، روسیه، چین و کره‌ی شمالی دانست. همچنین وی ادعا کرد که هکرهای روسی و چینی سالانه میلیاردها دلار از آمریکا سرقت می‌کنند. وی در اتهامی دیگر ایران و کره‌ی شمالی را نیز خطرناک دانست؛ زیرا به اعتقاد وی این دو کشور حملاتی را برای به دلیل الزامات سیاسی علیه آمریکا انجام داده‌اند. همچنین وی افزود که هرکدام از این چهار کشور می‌توانند حملات مخربی علیه داده‌ها، خدمات و زیرساخت‌های حیاتی انجام دهند.

وی در مورد ایران، حزب‌الله و ارتش الکترونیک سوریه ادعا کرد که ایران آن‌ها را حمایت می‌کند تا بتوانند به‌عنوان نایب برای حملات سایبری اقدام کنند.
 
                                                                                                                                        
در ادامه‌ی این مصاحبه گفته شد که خاورمیانه به‌عنوان منطقه‌ای تهدیدآمیز برای امنیت به شمار می‌آید. بعدازآن در مورد بزرگ‌ترین مناطقی که تهدیدات امنیت سایبر از ناحیه‌ی آن‌ها است از جیمز لوئیس سؤال شد. وی پاسخ داد: «فقط ایران... ایران از حملات سایبری علیه اهدافی در خاورمیانه استفاده می‌کند. بدنام‌ترین آن‌ها حمله علیه شرکت آرامکو بود.

حملات دیگر ایران، حمله علیه کازینوی سندز و حملات ابتدایی علیه بانک‌های آمریکا است. ایران به دنبال این است که حملاتی هم به خطوط لوله‌های انرژی آمریکا داشته باشد.» همچنین وی پیشتر در مورد توان سایبری ایران گفته بود: «ایرانی‌ها به بهبود توان حملات سایبری خود ادامه خواهند داد، اما ما باید در ارتباط و استفاده از آنها مراقب باشیم به‌طوری‌که نگران توافق نشوند.»