Gerdab.IR | گرداب

میزگرد متخصصان سایبری در مورد حملات مداوم

آنتی هک های آمریکا گرد هم آمدند!

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

متخصصین سایبری برای یافتن راه‌حل‌های مقابله با حملات سایبری مداوم و آنچه تروریسم سایبری می‌خوانند، در ایالت ویرجینیای آمریکا گرد هم آمدند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، چند روز گذشته در اواخر ماه جولای، رهبران تجاری، استادان دانشگاه‌ها و مقامات محلی ویرجینیا برای اولین دور از میزگرد امنیت سایبر در این ایالت گرد هم آمدند تا در مورد راه‌های امنیت سایبری صحبت کنند. در واقع این میزگرد برای مقابله با آنچه تروریسم سایبری می‌خوانند بود ولی در اخبار این میزگرد، بیان صریحی در مورد این موضوع ذکر نشده است.

بعد از گزارش دیوان محاسبات آمریکا مبنی بر آسیب‌پذیری شبکه‌های برق بخش نظامی در این کشور، مقامات آمریکا به این نکته پی بردند که این منطقه از بخش نظامی ممکن است هر چهار روز یک‌بار موردحمله قرار گیرد.

جوناتان گراهام (Jonathan Graham)، استاد علوم رایانه در مرکز امنیت سایبر دانشگاه نورفک انگلستان، گفت:«من در مورد آمریکا نگران هستم؛ زیرا درحالی‌که این کشور بر روی امنیت سایبر بخش نظامی خود به‌سختی کار می‌کند، تعداد زیادی از مردم دنیا به دنبال یافتن راه‌حل‌های امنیت سایبر این کشور هستند.»

یکی دیگر از نکاتی که در این میزگرد به آن اشاره شد، مطرح کردن حملات سایبری به‌عنوان یک خطر کنونی و واضح بود. گلن دیویس (Glenn Davis)، یکی از اعضای مجلس نمایندگان ویرجینیا، در میزگرد مذکور نیز گفت:«ما نگران هستیم که جنگ بعدی در حوزه‌ی اقتصاد باشد و تهدید واقعی نیز در فضای سایبر است.» همچنین وی به این مطلب اشاره کرد که آمریکا باید تهاجمی‌تر در فضای سایبر عمل کند.