Gerdab.IR | گرداب

گزارش کسپرسکی از حملات ضد اندروید

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

شرکت کسپرسکی گزارش خود را در مورد میزان حملات بدافزارها به ابزارهای هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ منتشر کرد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، طبق گزارش کسپرسکی، تلفن‌های هوشمند در معرض حمله‌ی تعداد زیادی از بدافزارها قرارگرفته‌اند. با توجه به گزارش کسپرسکی این حملات تجارت‌های کوچک و بزرگ را هدف گرفته و بیشتر این حملات از سوی هکرهای روسی بوده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی شرکت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات، بیش از %۵۰ این حملات در سه ‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ توسط هکرهای کلاه‌سیاه روسی (به هکرهایی می‌گویند که از اطلاعات به‌دست‌آمده سوءاستفاده می‌کنند.) صورت گرفته و رتبه‌ی دوم متعلق به کشور آمریکا است.

لازم به ذکر است که انگلستان توانسته به لیست ۱۰ کشور برتر در زمینه‌ی تولید بدافزار وارد شود. رتبه‌ی این کشور در جایگاه نهم لیست است و از هلند، آلمان، فرانسه، جزایر ویرجین، اوکراین و سنگاپور پایین‌تر اما از چین بالاتر است.

گزارش کسپرسکی حاکی از آن است که در سه‌‌ماهه‌ی دوم امسال، 291.800 بدافزار جدید در فروشگاه‌های نرم‌افزاری تلفن‌های هوشمند فروخته شده و این بدافزارها بر روی بیش از یک میلیون ابزار هوشمند نصب شده‌اند. بیشتر این حمله‌ها از طریق این بدافزارها برای جاسوسی بوده است و شامل حمله‌هایی مانند "CozyDuke" و " Duqu" می‌شود. به گزارش کسپرسکی Cozy Duck بدافزاری است که کاخ سفید و وزارت خارجه¬ی آمریکا را مورد حمله قرار داده بود. همچنین این حمله‌ها شرکت‌های تجاری بسیار بزرگ و دولت‌ها را نیز هدف قرار داده بود.

الکساندر گوستاو (Alexander Gostev)، رئیس بخش امنیت و آزمایشگاه تحقیق و آنالیز کسپرسکی، در رابطه با حمله‌های انجام‌شده گفته است: «در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۵ ما طرح جدیدی را که به آن ایمن‌سازی شهرهای هوشمند گفته می‌شود راه‌اندازی کردیم. هدف این طرح این است که مقامات شهر‌های هوشمند و درحال‌توسعه، مسئولیت آن‌ها را با توجه به امنیت سایبری یادآوری کنند.»

با توجه به گزارش کسپرسکی، ۲۴ درصد از کاربران اینترنت در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ حداقل یک‌بار مورد حمله‌ی هکر‌ها قرار گرفته‌اند. این مقدار تقریباً ۳ درصد از تعداد حمله‌های صورت گرفته در سه‌ماهه‌ی اول امسال کمتر است. این موضوع از کاهش حمله‌ی هکرها به‌صورت آنلاین خبر می‌دهد. کسپرسکی کمتر از 380 میلیون حمله را در این سه ماه شناسایی کرده است که نشان از کاهش ۱۹ درصدی آن نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته دارد.