Gerdab.IR | گرداب

ورود البیت سیستمز اسرائیلی به بازار سایبر

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

شرکت تجهیزات نظامی البیت سیستمز قصد دارد با ورود به بازار تولیدات امنیت سایبر امنیت سایبر اسرائیل را بهبود و خود را به سطح شرکت‌های بزرگ امنیتی برساند.

به گزارش گرداب به نقل از  سایبربان، شرکت سازنده‌ی تجهیزات نظامی البیت سیستمز (Elbit Systems) که به‌عنوان شرکت بزرگ دفاعی رژیم صهیونیستی در زمینه‌ی تولید سیستم‌های الکترونیکی هواپیما و پهپاد شناخته‌شده است، قصد دارد بخشی از بازار تولیدات امنیت سایبری را به دست آورد. البیت سیستمز که به دنبال خرید شرکت‌های نوپا است، پیش‌بینی می‌کند که از این طریق بتواند به درآمدی حدود 35 میلیارد تا 40 میلیارد دلار مانند برخی از شرکت‌های بزرگ امنیت سایبر دست پیدا کند.

این نکته نیز شایان‌ذکر است که بعد از حملاتی که به برخی شرکت‌های تجاری مانند تارگت (Target) صورت گرفت، این نیاز به وجود آمد که شرکت‌های بزرگ نظامی باید از افراد غیرنظامی برای تجاری کردن فناوری‌های امنیت اطلاعات استفاده کنند؛ بنابراین این شرکت سازنده‌ی صنایع دفاعی سعی دارد تا با ورود به بازار تولید محصولات امنیت سایبر از افراد غیرنظامی در جهت بهبود امنیت سایبر رژیم صهیونیستی استفاده کند.

در مورد واحد سایبربیت (Cyberbit) لازم به ذکر است که دارای دو بخش است. یک بخش آن برای داده‌کاوی (data mining) برای سازمان‌های اطلاعاتی در دولت رژیم صهیونیستی و سازمان‌های انتظامی این رژیم است. بخش دیگر آن نیز ادعا دارد که این امکان را برای کشورها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ فراهم می‌کند تا به تشخیص، مدیریت و مقابله با حملات سایبری بپردازند. همچنین سایبربیت در تلاش است تا موقعیت خود را در امنیت اطلاعات به سطح شرکت‌های بزرگ برساند.

علاوه بر این‌ها، چندی پیش نیز البیت با خرید بخش سایبری شرکت تجهیزات نظامی اسرائیلی نایس (NICE)، گامی برای تقویت سایبری اسرائیل برداشت.