Gerdab.IR | گرداب

کره‌‌جنوبی؛ هدف یک ‌میلیون حمله‌ سایبری

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

کره‌ی جنوبی در هر روز مورد حملات سایبری زیادی قرار می‌گیرد و مقامات این کشور ادعا دارند که بیشتر آن‌ها از سوی کره‌ی شمالی و چین هستند.

به گزارش گرداب از سایبربان، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد بعد از افشای اسناد شرکت هکینگ تیم (Hacking Team) و ارتباط هکرهای کره‌ی شمالی با این شرکت، حملات سایبری به کره‌ی جنوبی افزایش یافته است.

همچنین برخی خبرها حاکی از آن است که حدود هفده هزار حمله‌ی سایبری، وب‌گاه‌های مهمی را هدف گرفته که توسط دولت کره‌ی جنوبی و سایر سازمان‌های این کشور راه‌اندازی شده‌اند.

حتی گفته می‌شود حدود یک میلیون حمله در یک روز و حدود چهل و یک هزار حمله در یک ساعت به کره صورت گرفته است. به‌علاوه مقامات کره‌ی جنوبی اعتقاد دارند که آدرس پروتکل‌های اینترنتی نشان می‌دهد بیشتر این حملات از شهرهای چین مانند چینگ دائو، شن یانگ، یانجی و تعدادی نیز از سوی جنوب شرقی آسیا و حتی از ناحیه‌ی آمریکا بوده است.

یکی از مقامات اطلاعاتی کره گفت:«بیشتر هکرها از پراکسی سرورها برای حملاتشان استفاده می‌کنند؛ بنابراین تشخیص منبع این حملات دشوار است. بیشتر حملات کره‌ی شمالی از طریق دیگر کشورها صورت می‌گیرد.»

نکته‌ای که برخی خبرها به آن اشاره‌کرده‌اند این است که کره‌ی جنوبی در زمینه‌ی مقابله با حملات سایبری ضعیف است؛ در میان وزارتخانه‌های این کشور فقط وزارت دفاع و خارجه و ۳۴ مؤسسه‌ی دولتی دیگر با این حملات مقابله می‌کنند. لازم به ذکر است که چندی پیش کره شمالی متهم به حملات سایبری به نیروگاه هسته ای کره جنوبی شد.