Gerdab.IR | گرداب

بازنشسته شدن کلیدهای فلزی

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

یک شرکت آلمانی به نام "Kiwi Ki" قصد دارد تا با ایجاد کلیدهای کارتی کوچک، افراد بتوانند از طریق تلفن هوشمند در را باز کنند.

به گزارش گرداب از  سایبربان؛ در طرح جدید شرکت Kiwi Ki (شرکت ارائه دهنده‌ی سرویسهای امنیتی) کلیدهای کارتی کوچکی که در را به‌طور خودکار و بدون دخالت دست باز می‌کنند جایگزین کلیدهای فلزی امروزی شده است. این کارت‌ها با کمک شناسایی سیگنال‌های رادیویی منحصربه‌فرد به صورت تمام اتوماتیک کار میکنند. این شرکت امیدوار است با کمک پروژه‌ی جدید خود انقلابی در زمینه‌ی ورود به خانه‌ها ایجاد کند.

شرکت Kiwi ki اعلام کرده است که این کارت‌ها به کمک یک برنامه از طریق تلفن‌های هوشمند نیز کنترل می‌شوند که باعث می‌شود کاربر بتواند در خانه‌ی خود را از راه دور نیز باز کند.

کلودیا نگل (Claudia nagal)، مؤسس شرکت Kiwi ki، گفته است: "این ایده در نوامبر ۲۰۰۷ برای شرکت Kiwi ki شکل گرفت. در آن زمان پسر من تازه به دنیا آمده بود و من همیشه با یک بچه در یک دست، کیف و خریدهایم در دست دیگر به جلوی در می‌رسیدم و نمی‌توانستم به‌راحتی در را باز کنم. در آن زمان هوا بارانی و سرد بود و نمی‌توانستم کلید خود را به‌راحتی پیدا کنم. این ایده در آن زمان به ذهن من رسید. با این‌که سیستم ما جدیدترین نوع در این زمینه نیست اما از بقیه دستگاه‌های موجود امن‌تر است."

هزینه‌ی نصب این سیستم بر در خانه‌ها ۴۰۰ دلار بوده و کلید آن به‌صورت ماهانه اجاره داده می‌شود.