Gerdab.IR | گرداب

ایجاد پایگاه‌های پلیس آنلاین چین

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

چین پایگاه‌های پلیس آنلاین برای تقویت امنیت اینترنت در بحبوحه‌ی درگیری با آمریکا و در برابر حمله‌ی احتمالی این کشور ایجاد خواهد کرد.

به گزارش گرداب از سایبربان، اخیراً آمریکا تهدید کرد که حمله سایبری را علیه چین به راه خواهد انداخت و این کار برای انتقام حمله به اداره‌ی مدیریت کارمندان آمریکا (OPM) خواهد بود.

لذا چین تصمیم گفت که با ایجاد پایگاه‌های پلیس آنلاین از این حمله‌ی احتمالی جلوگیری کند. پلیس آنلاین موظف است فعالیت‌های غیرقانونی در اینترنت را رصد کند و از ادامه‌ی آن‌ها جلوگیری به عمل آورد.

چن ژیمین (Chen Zhimin)، معاون وزیر امنیت عمومی این کشور، در جریان نشستی در مورد امنیت وب‌گاه‌های مهم و خدمات آنلاین گفت: «اقدامات بیشتری باید برای حمایت پایگاه‌های پلیس آنلاین به وجود آید. این اقدامات در زمینه‌ی آموزش جرائم سایبری و راهنمایی صاحبان وب‌گاه‌ها برای افزایش توانایی‌ها خود برای امنیت وب‌گاه‌ها است.»

نکته‌ی مهم این است که مقامات چین مکرراً اظهار کرده‌اند که در برابر همه‌ی حملات سایبری ایستاده‌اند و همچنین آن‌ها نیز آمریکا را متهم به حملات سایبری کرده‌اند. همچنین اخیراً نیز چین اساس‌نامه‌ای را آمریکا به امضا رساند که یکی از موضوعات آن همکاری‌های امنیت سایبر است اما همچنان دشمنی این دو کشور در فضای سایبری باقی است و مقامات آمریکا به دنبال تصمیم‌گیری برای ورود به یک جنگ سایبری علیه چین برای انتقام هستند.