Gerdab.IR | گرداب

یکپارچه سازی شبکه ابری

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

انجمن امنیت ابری (CSA) که در قالب یک نهاد غیرانتفاعی فعالیت می‌کند سیستم جدیدی ارائه کرده است تا فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پردازش ابری را یکپارچه کند.

به گزارش گرداب از ایتنا، این فضای اشتراکی توسط برایان کِلی (Brian Kelly)، مدیر امنیتی شرکت Rackspace و همچنین دِیو کولیانس (Dev kulyans) بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت توسعه پلتفرم اشتراکی TruStar، هدایت می‌شود. کولیانس پیش‌ازاین مدیریت امنیت اطلاعات در بانک Wells Fargo و شرکت eBay را بر عهده داشت.

برایان کِلی توضیح داد که این اقدام به اعضای مراکز پردازش ابری این امکان را می‌دهد که اطلاعات خود را به راحتی با یکدیگر به اشتراک بگذارند و با امنیت بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

 او گفت: «این اقدام بر اساس قانون تصویب شده در دفتر ریاست جمهوری آمریکا در می ۱۹۹۸ انجام می‌شود. دفتر "بیل کلینتون" تأکید دارد که یک گروه از افراد می‌بایست بر نوآوری‌های بزرگ فناوری نظارت داشته باشند و بتوانند از زیرساخت‌های حیاتی کشور محافظت کنند.»

 برایان کِلی توضیح داد که طی ۱۵ سال گذشته مراکز توسعه دهنده خدمات ابری به صورت عملیاتی فعالیت کرده‌اند و یاد گرفته‌اند که چگونه باید در این زمینه گام بردارند. به همین خاطر ایجاد یک مرکز مشترک برای آنها مشکلی به وجود نمی‌آورد و اطلاعات تخصصی آنها را به اشتراک می‌گذارد.

مدیر مرکز به اشتراک‌گذاری اطلاعات تخصصی شرکت‌های بزرگ ابری بر ابن باور است که از منظر امنیتی، این فضا نیازمند آن است که یکپارچه شود و در قالب یک گروه واحد فعالیت‌های خود را مدیریت کند. مبحث شبکه یکپارچه ابری چند سالی است که به موضوع روز شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات تبدیل شده است.

از طرفی نفوذ اینترنت و فناوری‌های وابسته به تمامی جنبه‌های زندگی مردم می‌تواند زندگی مردم را در تمامی زمینه‌ها دچار آسیب پذیری کند. چرا که افرادی همانند هکرها و مجرمان سایبری همواره در کمینند تا از این طریق منافع خود را تامین کنند.