Gerdab.IR | گرداب

حذف موانع دلخواه در عکس !

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

طرفدارهای عکاسی به‌زودی خواهند توانست تا بازتاب‌ها و موانع اضافی در عکس‌ها را از تصویر حذف کنند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ با توجه به یک مقاله که توسط دانشجویان دانشگاه MIT منتشر شده است.

آنها توانستهاند به کمک محققان گوگل و بخشی از تحقیقات مایکروسافت الگوریتمی ایجاد کنند که تصویر را به دولایه‌ی جدا از هم تقسیم میکند. این الگوریتم بازتابها و اشیای موجود در تصویر را به لایهای که به آن نزدیکتر است منتقل میکند.

این الگوریتم در دنبالهای از تصویرها که توسط کاربر گرفته میشود بازتابها و لایهی پشتی عکس را پیدا میکند. در آینده این الگوریتم به دوربینهای دیجیتالی و تلفنهای هوشمند وارد شده و به کاربر اجازه میدهد تا عکسی را که گرفته طبق خواستهی خود تنظیم کند. همچنین این الگوریتم به کاربر اجازه میدهد در عکسهای پانارومایی که تهیه کرده است بازتابهای و اشیایی که در تصویر هستند و به آنها نیاز ندارند به‌دلخواه حذف کند و تصویر موردنظر خود را ایجاد کنند.

سازندههای این الگوریتم آن را ابتدا بر روی تلفن هوشمند خود امتحان کردهاند. این موضوع نشان میدهد که این الگوریتم سبک بوده و برای به کار گرفتن آن به یک رایانهی قدرتمند نیاز نیست بلکه تلفن‌های هوشمند به‌تنهایی می‌توانند از آن استفاده کنند.

سازندگان این الگوریتم اعلام کرده‌اند: «ما در حال آزمایش این الگوریتم با نمونه‌های پیچیده‌ای هستیم. نتایج به‌دست‌آمده از این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که کیفیت تصویر نسبت به قبل بهتر شده است.»

طبق توضیحاتی که سازنده‌ها داده‌اند، این الگوریتم هنوز در مرحله‌ی توسعه قرار دارد.