Gerdab.IR | گرداب

ادعای حمله سایبری به پنتاگون

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

به‌تازگی اخباری در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده است که ادعا می‌کند به پنتاگون حمله سایبری شده و باعث شده است که مسئولان وزارت دفاع آمریکا، شبکه ایمیل این سازمان را به طور موقت از کار بی‌اندازند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده که در پی این حمله، کارکنان پنتاگون به مدت دو هفته امکان استفاده از خدمات ایمیل را نداشتند.
 
آمریکا، روسیه را متهم ردیف اول این حمله اعلام کرده و ادعا می‌کند که این حمله بسیار پیچیده بوده است و نمی‌تواند کار گروه‌های هکری باشد.
 
به دنبال این حمله، سرورهای ایمیل این سازمان به طور موقت خاموش شده و 4000 نفر از کارکنان پنتاگون به سرویس ایمیل دسترسی ندارند. مسئولین وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده‌اند که اطلاعات طبقه بنده شده‌ای به سرقت نرفته است.
 
سخنگوی وزارت دفاع گفت: "ما به بازرسی‌های شبکه‌ی این سازمان ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم که خطر حملات سایبری را کاهش دهیم. به همین منظور ما شبکه این سازمان را به طور موقت متوقف کرده‌ایم."
 
مسئولان وزارت دفاع اظهار امیدواری کردند که در سریع‌ترین زمان ممکن سامانه‌ی ایمیل این سازمان را راه‌اندازی خواهند کرد. سخنگوی وزارت دفاع گفت:"اولویت اول ما راه‌اندازی هر چه سریع‌تر خدمات شبکه وزارت دفاع است."