Gerdab.IR | گرداب

توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛

تعیین زمان سفر از طریق وای فای

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

محققان یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف موفق به تعیین زمان سفرهای درون شهری و برون شهری از طریق بلوتوث و وای فای شدند.

به گزارش گرداب از مهر سعید دهقانی، مدیر واحد فناور توسعه سامانه مانا رایکا افزود: پژوهشگران این شرکت موفق به ساخت دستگاه هایی برای تعیین زمان سفرهای درون شهری و برون شهری شدند که این دستگاه قادر است زمان سفر وسایل نقلیه را از طریق دستگاه های دارای بلوتوث و وای فای مانند موبایل، تبلت و هندزفری محاسبه کند.
 
وی تاکید کرد: اطلاعات جمع آوری شده توسط این دستگاه ها بعد از آنالیز به تابلوهای نشان دهنده وضعیت ترافیکی شهری و برون شهری ارسال و براساس آن زمان باقی مانده سفر افراد اعلام می شود.
 
این پژوهشگر خاطرنشان کرد: درحال حاضر تابلوهای اعلام وضعیت ترافیکی که توسط این شرکت طراحی و تولید شده است در بزرگراه هایی مانند شهید همت، حکیم، صدر و نیایش نصب شده و افراد با مشاهده این تابلوها از زمان رسیدن به مقصد خود مطلع می شوند.
 
دهقانی بیان کرد: دستگاه های نصب شده در جاده های درون شهری و برون شهری با شناسایی بلوتوث و یا وای فای روشن افرد در وسایل نقلیه مدت زمان سفر وسایل نقلیه را محاسبه می کنند و بعد از آنالیز آمار بدست آمده، اطلاعات به تابلوهای نصب شده در بزرگراه ها و جاده ها ارسال می شود.
 
وی اصلاح هندسی ترافیکی در معابر شهری را مزیت دیگر این دستاورد عنوان کرد و گفت: طبق اطلاعات دستگاه های نصب شده این شرکت دانش بنیان بر روی پل ستارخان اصلاح هندسی ترافیکی در این پل اجرا شد و براساس آن زمان سفر در این مسیر کاهش یافت.
 
این پژوهشگر تاکید کرد: دستگاه های این شرکت برای تعیین زمان سفرهای برون شهری در جاده چالوس و اتوبان تهران - کرج نیز نصب شده است.