Gerdab.IR | گرداب

ارائه سرویس ابری Netflix

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

شرکت نتفلیکس (Netflix) که مدت¬ها از طریق آخرین دیتاسنتر خود سرویس ارائه می‌کرد، تصمیم گرفته است دیتاسنترهای خود را خاموش کند و از سرویس ابری استفاده کند.

به گزارش گرداب از  سایبربان؛ با توجه به گزارش شرکت نتفلیکس، این شرکت در مدت یک تا دو ماه آینده آخرین دیتاسنتر خود را خاموش کرده و از آن پس به‌طور کامل از سرویسهای ابری استفاده خواهد کرد.

از سال 2008 که در بخش دیتاسنتر این شرکت آتش‌سوزی رخ داد و بخشی از دیتاسنترهای آنها آسیب دید، نتفلیکس تصمیم به تغییر نحوهی ارائه‌ی سرویس و مهاجرت به فضای ابری گرفت. به نظر می‌رسد ارائه‌ی سرویس از طریق آخرین دیتاسنتر آن‌ها در این مدت عمومی نبوده است.

بااین‌وجود بیش از 95% پردازش‌های این سرویس تا سال 2012 از طریق همین دیتاسنتر انجام می‌گرفت. در سال 2013 ویدئوها و اطلاعات مورداستفاده‌ی کاربران به‌صورت آنلاین توسط این شرکت آنالیز و به سرویس ابری نتفلیکس منتقل می‌شد. این کار برای آماده‌سازی سرویس ابری آمازون صورت می‌گرفت.

نتفلیکس برای اینکه تمام آن اطلاعات و ویدئوها را بر روی دیتاسنترهای خود قرار دهد مدت زیادی زمان صرف کرده است و تا زمانی که از انتقال و کارکرد درست سرویس ابری اطمینان حاصل نکند سرویس قبلی خود را از دور خارج نمی‌کند.
 
لازم به ذکر است که شرکت "Netflix" یک شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده سرویس آنلاین رسانه¬ای است که در حال حاضر در بیش از 20 کشور دنیا سرویس ارائه می‌دهد.