Gerdab.IR | گرداب

برگزاری کارگاه امنیت اطلاعات در عمان

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

عمان، کارگاه امنیت اطلاعاتی را با هدف بهبود دانش سایبری کارمندان دولتی خود و آمادگی برای مقابله با تهدیدات برگزار می‌کند

به گزارش گرداب از سایبربان؛ سازمان فناوری اطلاعات عمان (ITA)، طی روزهای 16 تا 19 آگوست کارگاه آموزشی امنیت اطلاعات برگزار می کند. مرکز ملی پاسخگویی به حوادث رایانه‌ای عمان (National CERT)،  متصدی برگزاری این کارگاه آموزشی است.

در این کارگاه 40 متخصص و تحلیل‌گر امنیت سایبر و فناوری اطلاعات از سازمان‌های داخلی عمان و بین‌المللی حضور به هم می‌رسانند. موضوعات کارگاه امنیت اطلاعات، برنامه‌ریزی، اجرا و برنامه‌های آگاه‌سازی امنیت سایبر است. این برنامه‌ها برای ایجاد توانایی در حوزه‌ی امنیت اطلاعات برای رویارویی با حوادث امنیت و خطرهایی است که در سازمان‌های دولتی وجود دارد.

همچنین این برنامه‌ها با هدف بهبود دانش کارمندان سازمان‌های دولتی عمان در عرصه‌ی تهدیدات امنیت سایبر است تا بتوانند هرچه بهتر با تهدیدات مقابله کنند.

یکی از نکات مهم دیگر این کارگاه، معرفی روش‌هایی است که  در حوزه‌ی امنیت اطلاعات خصوصاً در بخش تجاری به کار گرفته می‌شوند.

سازمان فناوری اطلاعات عمان در سال 2006 تشکیل شد. وظیفه‌ی آن اجرای پروژه‌های زیرساختی IT در سطح ملی است. علاوه بر این، نظارت بر تمام پروژه‌های مربوط به اجرای راهبرد دیجیتال عمان بر عهده‌ی سازمان مذکور است. همچنین مشاوره‌های تخصصی برای بخش‌های دیجیتال دولتی ارائه می‌دهد.