Gerdab.IR | گرداب

هک کردن پابندهای الکترونیکی

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

یک محقق امنیتی پابندهای الکترونیکی زندانیان را هک کرده و آسیب‌پذیر بودن آنها را ثابت کرد.

شاید وقت آن رسیده باشد تا نهادهای انتظامی بیشتر مراقب امنیت تجهیزات خود باشند. به‌تازگی در یک اجلاس بین‌المللی، محقق امنیتی، ویلیام ترنر (William Turner)، پابندهای الکترونیکی مخصوص زندانیان را هک کرد.
 
به گزارش گرداب از سایبربان، ویلیام ترنر، در اجلاس DEFCON 2015 روشی را به نمایش گذاشت که با استفاده از آن می‌توان سیستم ضدخرابکاری یکپارچه‌ی این پابندهای الکترونیکی را دور زده و بدون اینکه زنگ هشدار آنها به صدا درآید، آنها هک کرد.
 
البته انجام این کار مستلزم دانش و تجربه است. افراد عادی شاید به‌راحتی نتوانند این پابندها را هک کنند. ترنر نیز از طریق قفس فارادی این کار را انجام داد.
 
درون پابند یک سیم‌کارت قرار دارد که اطلاعات مکان جغرافیایی فرد را برای پلیس ارسال می‌کند. مجرم درون قفس فارادی قرار گرفته و پس از باز کردن پابند و برداشتن سیم‌کارت از درون آن، از سیم‌کارت استفاده کرده و اطلاعات غلطی از مکان جغرافیایی خود برای پلیس ارسال می‌کند. قفس فارادی وسیله‌ای است که هیچ سیگنالی از بیرون به آن وارد نمی‌شود و هیچ سیگنالی نیز از آن خارج نمی‌شود.
 
به گفته‌ی ترنر، به دلیل اینکه دیگر پابندهای موجود نیز از ساختاری مشابه استفاده می‌کنند، بنابراین می‌شود تمام آنها را با همین روش هک کرد. ترنر به شرکت‌های سازنده هشدار داد تا به مسئله‌ی امنیت تجهیزات خود اهمیت بیشتری بدهند.
 
"این تجهیزات مشکلات زیادی دارند. ما دوست داریم که مشکل این تجهیزات حل شود، به دلیل اینکه آنها بخشی از سیستم عدالت هستند."