Gerdab.IR | گرداب

مشاهده آنلاین حملات سایبری+ عكس

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

اگر شنیدن اخباری از این دست تا کنون شما را نسبت به روند رو به رشد حملات و تهدیدات موجود در فضای سایبری حساس نکرده است، بهتر از سری به نقشه­ های آنلاین حمله های در حال وقوع در این فضا بیاندازید

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران  اخبار و رویدادهای حملات هکرها بر علیه سایت ها و شبکه های رایانه ای در برای بسیاری از افراد جذاب و بحث بزانگیز است. حملاتی نظیر نفوذ به دفتر مدیریت شهروندی امریکا(OPM) و افشای اطلاعات 22 میلیون نفر، نفوذ به شرکت بیمه سلامت Anthen دسترسی به داده های 80 میلیون مشتری بیمه تنها برخی از حملاتی هستند که طی سال ها و ماه های اخیر در فضای مجازی صورت گرفته است.

حملات سایبری را آنلاین مشاهده کنید+ عكس


این پایگاه نقشه ارتباطات بین بدافزارهای نصب شده بر روی شبکه های قربانی و مراکز کنترل کننده آن­ها را طی 30 روز گذشته نمایش می دهد.منابعی خدمتان معرفی می گردد که به صورت برخط منشا و مبدا حملات سایبری در حال وقوع در فضای مجازی را برای شما به تصویر می کشد.


نقشه حملات سایبری Norse
Norse یک شرکت فعال در زمینه اینترنت است که به سازمان هاب برای پیشگیری از حملات سایبری و بدافزارها کمک می کند. این شرکت بر روی سایت خود به صورت آنلاین حملات در حال وقوع در سراسر جهان را نمایش می دهد.

حملات سایبری را آنلاین مشاهده کنید+ عكس

در واقع این نقشه ها بر پایه حملاتی که هکرها از مبدا مشخص بر ظرف عسل ها انجام می دهند عمل نگاشت حملات را انجام می دهند. ظرف عسل ها تله هایی هستند که برای به دام انداختن بدافزارها و حملات هکری در موقعیت های مکانی مختلف استقرار می یابند. 



نقشه حملات دیجیتال Arbor
این نقشه توسط شرگت گوگل و شرکت امنیتی Arbor network ایجاد گردیده است. این نقشه تصویر زنده ای از حملات DDoS در حال وقوع را به نمایش می گذارد.

حملات سایبری را آنلاین مشاهده کنید+ عكس

اخبار و رویدادهای حملات هکرها بر علیه سایت ها و شبکه های رایانه ای در برای بسیاری از افراد جذاب و بحث بزانگیز است. حملاتی نظیر نفوذ به دفتر مدیریت شهروندی امریکا(OPM) و افشای اطلاعات 22 میلیون نفر، نفوذ به شرکت بیمه سلامت Anthen دسترسی به داده های 80 میلیون مشتری بیمه تنها برخی از حملاتی هستند که طی سال ها و ماه های اخیر در فضای مجازی صورت گرفته است. 
اگر شنیدن اخباری از این دست تا کنون شما را نسبت به روند رو به رشد حملات و تهدیدات موجود در فضای سایبری حساس نکرده است، بهتر از سری به نقشه های آنلاین حمله های در حال وقوع در این فضا بیاندازید.

حملات DDoS نوعی از حملات اینترنتی هستند که در آن فرد یا گروهی با در اختیار گرفتن کنترل تعداد زیادی از کامپیوتر آنها را وادار به حمله به یک هدف مشخص کرده و باعث مختل شدن عملکرد و از کارافتادن قربانی خود می گردند.


نقشه تهدیدات سایبری کسپراسکی

حتما شرکت امنیتی کسپراسکای را به خاطر ضدویروس معروفش می شناسید، اما این تنها کاری نیست که این غول امنیتی روسی در حال انجام آن است. کسپراسکای همچنین از شبکه های رایانه ای سازمان ها و کسب و کارهای بزرگ در برابر تهدیدات امنیتی محافظت می کند.


حملات سایبری را آنلاین مشاهده کنید+ عكس


کسپراسکای دارای یک پایگاه لحظه ای تهدیدات سایبری است که اطلاعات مرتب با بد افزارهای در حال رخنه به رایانه ها را گزارش می دهد.


نقشه تهدیدات سایبیر FireEye

اگر چه نقشه تهدیدات سایبری FireEye به صورت لحظه ای عمل نمی کند، اما دید مناسبی از انواع تهدیداتی که بر فضای مجازی توسط هکرها و مجرمان این فضا در حال وقوع است در اختیارتان قرار می دهد.

این پایگاه نقشه ارتباطات بین بدافزارهای نصب شده بر روی شبکه های قربانی و مراکز کنترل کننده آن­ها را طی 30 روز گذشته نمایش می دهد.


حملات سایبری را آنلاین مشاهده کنید+ عكس


اگر تاکنون درباره تهدیدات سایبری و گسترش حملات بر این فضا احساس نگرانی نکرده اید، سری به پایگاه های فوق بزنید تا از پشت پرده فضای مجازی به ظاهر آرامی که روزانه در آن به سر می برید شگفت زده و شاید وحشت زده شوید.