Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری؛ اتهام اسرائیل به ایران

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

در پی ادعای اسرائیل مبنی بر حمله به وزارت دفاع آن، یکی از مقامات آن، ایران را یکی از عاملان حمله دانست و افزود که اسرائیل در پی رسیدن به فناوری‌های بومی است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ بر اساس اخبار منتشرشده در یک رسانه‌ی غربی، بسیاری از حملاتی که علیه سرورهای ارتش رژیم صهیونیستی و به‌طورکلی شبکه‌های این رژیم صورت می‌گیرد، حملات DDOS هستند.

همچنین رژیم صهیونیستی ادعا کردکه  در هفته‌های اخیر تلاش‌هایی برای حمله به وزارت دفاع اسرائیل صورت گرفت و مقامات این رژیم مدعی شدند که توانستند این حمله را خنثی کنند. در پی آن، یکی از مقامات ارتش این رژیم که نامش فاش نشد، گفت که اسرائیل با حملاتی از سوی دشمنان و به هر شکلی روبه‌رو می‌شود. وی در سخنانی، ایران را یکی از عاملان حمله به شبکه‌های اسرائیل دانست. وی گفت: «ما از هر جهتی با حمله‌ی سایبری مواجه شده‌ایم.

در سال گذشته در جریان جنگ غزه، ما با مشکلاتی مواجه شدیم که قبل از آن چنین چیزی را ندیده بودیم. این حملات به‌وسیله‌ی حزب‌الله، حماس، گروه‌های هکری فلسطینی و ایران هدایت می‌شوند. آن‌ها نشان دادند که ظرفیت‌های بالایی در طی چند سال اخیر به دست آورده‌اند.»
به‌علاوه این مقام اسرائیلی افزود: «اسرائیل به یک مرکز امنیت سایبر تبدیل‌ شده و بسیاری از فناوری‌های آن از سوی متخصصان واحد 8200 و یگان پردازش از دور ما (C4I) ایجاد شده است.

 من می‌خواهم به شما بگویم که ما تلاش داریم فناوری‌های بومی خود را برای مقابله با نسل بعدی از حملات سایبری گسترش دهیم. برای ما حیاتی است که در فناوری‌ها طلایه‌دار باشیم.»
وی همچنین به این نکته اشاره کرد که فناوری‌هایی که در اسرائیل ایجاد می‌شوند و ارتقا می‌یابند، تحول بزرگی را در توانایی ارتش اسرائیل برای مبارزه با هکرها به وجود می‌آورد.

درحالی‌که هنوز دلیلی بر حمله‌ی هکرهای ایرانی به وزارت دفاع اسرائیل وجود ندارد، یکی از مقامات اسرائیلی، ایران را نیز متهم و هکرهای ایرانی را تهدید به انتقام کرد.
 
 این خبر در 10 آگوست در یکی از شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل گزارشی منتشر شد که این در زمانی بود که مقامات اسرائیلی ادعا کردند که سامانه‌های دفاعی این رژیم، جلوی ایمیل‌هایی را که همراه با ضمیمه بودند گرفتند. وقتی‌که این ایمیل‌ها باز می‌شدند اجازه‌ی دسترسی از راه دور به اطلاعات حساس را به هکرها می‌دادند.

 این شبکه این حمله را یادآور حمله‌ای دانست که در سال 2012 علیه پلیس اسرائیل صورت گرفت که در آن کارمندان پلیس با باز کردن ایمیل‌ها به هکرها اجازه دادند به سرورهای پلیس نفوذ کنند.
البته ارتش اسرائیل ادعا کرده که حملات فیشینگ چیزی نیست که این ارتش به دنبال مبارزه با آن باشد و این حملات مصداق حملات فوق پیچیده علیه اهداف ارتش نیستند، هرچند این حملات نیز مهم هستند.

نکته‌ی مهم دیگر، صحبت‌های این مقام ارتش اسرائیل در مورد کنترل حملات سایبری است. وی در این باره چنین گفت: «ما در حال اجرای یک عملیات بزرگ در مورد داده‌های بزرگ (Big data) هستیم که از طریق این عملیات، اطلاعات از هر منبعی گرفته و سپس تحلیل می‌شود تا بفهمیم در چه زمان و مکانی انتظار حملات سایبری می‌رود.

 همین حالا نیز ما این داده‌ها را در سامانه‌های مختلف جمع‌آوری و تحلیل می‌کنیم.» وی همچنین به تهدید هکرهای ایرانی و دیگر هکرها پرداخت و اعلام کرد: «اگر ایران به اسرائیل با سلاح‌های منحصربه‌فرد و پیشرفته‌ی سایبری حمله کند، آیا اسرائیل نیز همین حملات را پاسخ خواهد داد؟ [بله] نیروهای مسلح ما به‌طور عموم اجازه‌ی حرکت به حماس و سایر گروه‌های تروریستی را نمی‌دهد و حملات آن‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذارند. منطق حکم می‌کند که اسرائیل همان‌طور که به آن حمله می‌شود، پاسخ ‌دهد.»

نکته‌ی مهم در اینجا این است که هنوز دلیل خاصی برای اینکه هکرهای ایرانی در حمله به وزارت دفاع اسرائیل دخالت داشتند در دسترس نیست ولی مقامات اسرائیل همیشه و در هر حمله‌ای انگشت اتهام خود را به‌سوی ایران می‌گیرند.