Gerdab.IR | گرداب

راه‌اندازی هاب ماهواره‌ای ایران

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات از راه اندازی پروژه «هاب ماهواره ای» و «مرکز پایش فضای فرکانسی کشور» به عنوان پروژه های در دست افتتاح در هفته دولت خبر داد.

به گزارش گرداب محمود واعظی در حاشیه بازدید از خبرگزاری مهر، برنامه های وزارت ارتباطات در هفته دولت را تشریح کرد.
 
وی با بیان اینکه فردا یکشنبه مراسم امضای تفاهمنامه «طرح ترابردپذیری تلفن همراه - نامبر پرتابیلیتی - » با حضور ۳ اپراتور موبایل کشور برگزار می شود، ادامه داد: با اجرای این طرح، مشکلی که کاربران موبایل طی سالهای گذشته داشته اند و امکان تغییر اپراتورشان به دلیل حفظ شماره، وجود نداشت، برطرف خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه با اجرای «طرح تعویض اپراتور بدون تغییر شماره»، مشترکان تلفن همراه برای انتخاب اپراتورشان قدرت انتخاب خواهند داشت، گفت: در دراز مدت این طرح در قیمت و کیفیت خدمات تلفن همراه در کشور تاثیرگذار خواهد بود.
 
واعظی لازمه اجرای این طرح را سرمایه گذاری شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای موبایل و رگولاتوری عنوان کرد و گفت: این طرح به مرور و تا اوایل سال آینده اجرایی می شود.
 
وی از افتتاح پروژه «هاب ماهواره ای شرکت ارتباطات زیرساخت» در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه در مرکز بومهن تهران، حدود ۲۸۰ نقطه مخابراتی از طریق ماهواره متصل خواهند شد.
 
واعظی اجرای این پروژه را در جهت ایجاد سیستم پشتیبان برای شبکه فیبرنوری کشور عنوان کرد.
 
وزیر ارتباطات از راه اندازی مرکز مانیتورینگ و پایش فضای فرکانسی در منطقه غرب و مرکز کشور در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه فضای فرکانسی استانهای همدان، کردستان، لرستان، البرز ، قزوین و زنجان را تحت پوشش قرار می دهد که قرار است در روز پنج شنبه هفته جاری به بهره برداری برسد.
 
وی از ارتقا شبکه اپراتورهای موبایل به نسل سوم و چهارم تلفن همراه در برخی نقاط کشور نیز خبر داد.