Gerdab.IR | گرداب

اینترنت پرسرعت روستا در اینستاگرام

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین پست اینستاگرامی خود از رسیدن اینترنت پرسرعت به 25 هزار روستا خبر داد.

به گزارش گرداب از مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ محمد واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار متنی از فراهم کردن انواع بسترهای زیرساختی برای توسعه و تکمیل تجهیزات و امکانات ارتباطی و مخابراتی برای روستاییان سخن گفت و این نکته را یادآور شد که تا آخر امسال تمام روستاها تلفن ثابت خواهند داشت و اینترنت پرسرعت نیز به 25 هزار روستا می رسد.
 
اینترنت پرسرعت روستا در اینستاگرام
 
وزیر ارتباطات در اینستاپست خود نوشت:
 
اولین همایش ملی خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته برگزار شد. برنامه ما در فراهم کردن انواع بسترهای زیرساختی برای توسعه و تکمیل تجهیزات و امکانات ارتباطی و مخابراتی برای روستاییان عزیز است. در حال حاضر حدود نود درصد روستاهای کشور دارای تلفن ثابت هستند که در سال جاری به صد در صد می رسد.همچنین در سال گذشته حدود هشت هزار روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شدند و امسال بیست و پنج هزار روستا به این فناوری متصل می گردند. همچنین توسعه دولت الکترونیک و پهنای باند نیز در قالب سند راهبردی مصوب و اجراء خواهد شد تا روستاییان عزیز نیز از این قافله عقب نمانند.
 
 
درست است که اینترنت پرسرعت برای همه به یک میزان نیاز است و روستایی و شهری ندارد اما در دوره ای که روستاییان بسیاری از مشکلات را دارند مانند: آب رسانی با تانکر به شیوه قدیمی و دسترسی نداشتن به جاده ها، آیا اینترنت پرسرعت سریعتر از آب باید به این مناطق برسد.