Gerdab.IR | گرداب

همکاری اسرائیل و آمریکا در امنیت سایبر

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

آمریکا و اسرائیل در راستای ارتقای سطح روابط امنیت سایبر و افزایش توان جنگ سایبری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ در اواخر ماه گذشته‌ی میلادی اجلاس مهمی در تل‌آویو با حضور شرکت‌های بزرگ امنیتی و مقامات سایبری اسرائیل و متخصصین این حوزه برگزار شد معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا، الجاندرو مایورکاس (Alejandro Mayorkas)، اعلام کرد که وی برای ارتقای سطح روابط امنیت سایبر اسرائیل و آمریکا تلاش خواهد کرد. اخیراً تفاهم‌نامه‌ی این همکاری میان آمریکا و اسرائیل بسته شد.

مسئولان آمریکایی و اسرائیلی در این زمینه گفته‌اند که این قرارداد به چند دلیل برای آن‌ها حائز اهمیت است؛ دلیل اول رشد روزافزون سایبری اسرائیل است و مدعی شده‌اند که به‌زودی اسرائیل به دومین صادرکننده محصولات سایبری در دنیا تبدیل خواهد شد.

همچنین اسرائیل به‌عنوان یک شریک قابل‌اعتماد برای آمریکا علیه ایران در عرصه‌ی سایبری محسوب می‌شود و همکاری و سرمایه‌گذاری آمریکا در منطقه، فواید فراوانی برای آمریکا خواهد داشت.

دن شیپیرو (Dan Shapiro)، سفیر آمریکا در اسرائیل، ر این اجلاس گفت: «دولت‌ها برای مقابله با تهدیدات سایبری همکاری می‌کنند. سال گذشته اسرائیل در فضای سایبر خدماتی را صادر کرد و این خدمات در آمریکا شش میلیارد دلار بود.» در واقع این همکاری را می‌توان در راستای اهداف اجلاس "DCOI" در واشنگتن دانست که چند ماه قبل در زمینه‌ی همکاری آمریکا و اسرائیل در عرصه‌ی سایبری برگزار شد.