Gerdab.IR | گرداب

ماجرای نفوذ به ایمیل هیلاری کلینتون

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد اصلی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 کماکان با اتهام ارسال ایمیل های حاوی اطلاعات محرمانه مواجه است.

به گزارش گرداب فارس به نقل از رویترز نوشت، برخی منابع خبری قبلا افشا کرده بودند که هیلاری کلینتون با استفاده از یک حساب ایمیل شخصی غیرایمن اطلاعات طبقه بندی شده اداری متنوعی را ارسال و دریافت کرده است. این کار بر طبق قانون خلاف مقررات است.
 
وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این اخبار ارسال هرگونه اخبار و اطلاعات محرمانه توسط هیلاری کلینتون با استفاده از ایمیل شخصی را انکار کرد. اما حال این وزارتخانه خود برخی از اطلاعات رد وبدل شده از این طریق را محرمانه خوانده و مواضع قبلی خود را انکار کرده است.
 
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به نقدهای مطرح شده می گوید این طبقه بندی به تازگی صورت گرفته و اطلاعات یاد شده در زمان ارسال توسط کلینتون محرمانه نبوده اند.
 
برخی کارشناسان معتقدند هدف از این موضع گیری های ضدونقیض وزارت خارجه آمریکا جلوگیری از لطمه دیدن اعتبار هیلاری کلینتون است که به شدت برای رسیدن به پست ریاست جمهوری در این کشور در سال آینده تلاش می کند.
 
تاکنون بخش اندکی از این ایمیل ها افشا شده که اکثر آنها حاوی اطلاعاتی در مورد تعاملات وزارت خارجه آمریکا با دولت های خارجی است. صاحب نظران معتقدند به منظور حفظ امنیت ملی ایالات متحده آمریکا این اطلاعات باید طبقه بندی شده باقی بمانند و اقدام کلینتون در جهت استفاده از ایمیل شخصی ناامن برای ارسال و دریافت اطلاعات یادشده تخلف محسوب می شود.
 
رقبای هیلاری کلینتون با استناد به این تخلف وی پیکار تبلیغاتی گسترده ای به راه انداخته و وی را به عدم تعهد به رعایت قوانین مربوط به رازداری و عدم افشای اسرار مملکتی متهم کرده اند. وی به تازگی در این مورد موضع گیری نداشته، اما در گذشته ادعای مذکور را رد کرده بود.