Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات با تمجید مکرر از ایرانسل:

ضامن سرمایه‌گذاری MTN هستیم

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات گفت: دولت سعی کرده که ضامن سرمایه‌گذاری MTN در ایران باشد و از نظر ما هیچگاه تفاوتی بین یک شرکت خارجی فعال در ایران و یک بنگاه کاملا ایرانی نبوده است. ما ضامن سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.

به گزارش گرداب از تسنیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در افتتاح پروژه‌های اپراتور دوم ارتباطی صحبت‌های خود را در ارتباط با پذیرفتن دعوت ایرانسل برای افتتاح پروژه‌ها اینگونه آغاز کرد: ما از مدت‌ها قبل آمادگی حضور در اپراتورها را داشتیم اما دعوت نمی‌شدیم.  
 
وی بعد از این موضوع اشاره‌ای به انحصار در ارائه خدمات داشت و گفت: انحصار به شکل کلی امید به رشد شکوفایی را مستهلک می‌کند و موجب ضرر همه فعالان در حوزه‌ای خاص می‌گردد. در حالی که نقطه مقابل انحصار رقابت است و باعث ارتقای جایگاه شرکت‌ها خواهد شد.  
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: حضور ایرانسل در ایران این موضوع را به صورت جدی نشان داد و منجر به رقابت در بازار ارتباطات شد.  
 
واعظی افزود: قبل از ورودم به وزارتخانه و همزمان با فعالیت ایرانسل در بازار ایران برایم همواره این سوال بود که چطور یک شرکت جدید می‌تواند حریف شرکتی دولتی که تمامی حمایت‌ها را در پی داشت، شود اما انصافا ایرانسل راهکار خوبی ارائه داد و بنده که آن زمان تنها تبلیغات این شرکت را دنبال می‌کردم اکنون شاهد فعالیت مدیران اپراتور دوم ارتباطی و نوآوری‌های این شرکت در بخش‌های فنی و تجاری هستم.  
 
وی عنوان کرد: ایرانسلی‌ها قطعا به کار خود اعتماد دارند که توانسته‌اند جایگاه این شرکت را به وضعیت حال حاضر برسانند و در واقع باید اینطور بگویم که زمانی یک شرکت موفق خواهد شد که کارمندان و فعالان آن در هر رده شغلی که قرار دارند به خود اعتماد داشته باشند.  
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان جمله‌ای معترضه به یکی از مالکان شرکت ایرانسل که عنوان کرده بود WiFi عمومی که امروز در توچال راه‌اندازی شده و در نمک‌آبرود و پارک ارم نیز راه‌اندازی می‌کنیم، گفت: اینکه می‌خواهید خدمات WiFi عمومی را در کلیه نقاط کشور راه‌اندازی کنید، نکته قابل توجهی است اما ما که نمی‌توانیم که کل کشور را به بنیاد مستضعفان بدهیم.  
 
واعظی با ابراز گلایه‌مندی از فرهنگ غلطی که در ارتباط با سرعت بالای اینترنت شکل گرفته، گفت: امروزه ما مشکل اشتغال و بهره‌وری پایین را داریم و قطعا یکی از راه‌های رفع این چالش‌ها این است که فرهنگ غلط سرعت بالای اینترنت را که مربوط به امور تفریحی و تفننی می‌داند اصلاح کنیم زیرا ممکن است از سرعت بالای اینترنت برای سرگرمی هم استفاده شود اما آنچه که در دولت به آن بها می‌دهیم این است که ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران توسعه و توانمندساز تمامی بخش‌ها است.  
 
وی افزود: امروز با فضای بین‌المللی ایجاد شده دریچه تعاملات برای تمامی ایرانیان در همه ابعاد از جمله تکنولوژی باز است و ما خدارا شکر توانستیم حقوق هسته‌ای مردم را به رسمیت به دنیا بشناسانیم.  
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تا دیروز همگان تلاش برای انزوای ایران می‌کردند اما امروز به عنوان بخشی از راهکار حل موضوعات مطرح است و در واقع این‌طور بگویم که همه وزرای خارجه در نوبت سفر به ایران هستند همانطور که در یک ماه گذشته کلی از هیئت‌های سیاسی وارد ایران شدند.  
 
واعظی خاطرنشان کرد: کسانی که چند سال گذشته با افتخار سفارت‌شان را بستند و از ایران رفتند، دیروز با افتخار مجددا سفارتشان را در ایران بازگشایی کردند.  
 
وی با بیان اینکه ما دولت حزبی و متعلق به یک گروه و جریان خاص نیستیم، تصریح کرد: کابینه متعلق به کلیه جریان‌های مختلف اما معتدل است زیرا با افراط‌گرایی چه از جناح چپ و راست مخالفیم.  
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:‌ به نظر ما کسانی باید کشور را اداره کنند که معتدل و به عبارتی براساس عقلانیت کار می‌کنند.
 
واعظی خاطرنشان کرد: با فضایی که امروز در عرصه بین‌المللی به وجود آمده ایرانسل می‌تواند محصور به داخل ایران نباشد و از طریق شریکش سهمی در فعالیت‌های منطقه نیز داشته باشد.  
 
وی افزود: در یک سال اخیر بسیار کمک کردیم تا ایرانسل فعالیت‌هایش از کشور خارج شود و بنده از همین جا می‌گویم که از عملکرد ایرانسل و تعامل حرفه‌ای آن با وزارت ارتباطات راضی هستم.  
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: دولت سعی کرده که ضامن سرمایه‌گذاری MTN در ایران باشد و از نظر ما هیچگاه تفاوتی بین یک شرکت خارجی فعال در ایران و یک بنگاه کاملا ایرانی نبوده است. ما ضامن سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.