Gerdab.IR | گرداب

تأمین امنیت سایبری المپیک برزیل

تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴

برزیل برای تأمین امنیت سایبری المپیک سال بعد، قراردادهای امنیتی مختلفی را با دیگر کشورها منعقد کرده است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ مسئولان امنیتی برزیل نگران اوضاع امنیت سایبری این کشور برای برگزاری المپیک سال ۲۰۱۶ ریو هستند.

مسئولان این کشور از هم‌اکنون به فکر برقراری امنیت و مبارزه با حملات مسلحانه و سایبری احتمالی هستند.

همچنین دولت این کشور در تلاش است تا با آموزش هزاران مأمور امنیتی، این کشور را در برابر حملات سایبری و نظامی احتمالی مقاوم کند.

این مطلب را نیز باید افزود که برزیل در این راه قراردادهای مشترکی را با سایر کشورها به امضا رسانده است.۹۰ کشور جهان با امضای قراردادهای امنیتی با این کشور، تعهد داده‌اند تا برزیل را در راه مقابله با حملات سایبری و نظامی احتمالی کمک کنند.

بروز یک حمله‌ی سایبری به زیرساخت‌های حیاتی برزیل می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای این کشور به همراه داشته باشد.

همزمان با شروع مسابقات المپیک در این کشور، کوچک‌ترین اختلال در سامانه‌های امنیتی، روشنایی، برق و حمل‌ونقل می‌تواند امنیت ملی این کشور را خدشه‌دار نماید و علاوه بر آن خسارات مالی فراوانی را برای برزیل به همراه خواهد داشت.

در مورد امنیت سایبری در برزیل باید گفت که بعد از افشاگری‌های اسنودن در سال 2013، این کشور به این نکته پی برد که هدف جاسوسی سایبری سازمان امنیت ملی بود.

در سال 2012 مرکز پاسخگویی به حوادث رایانه‌ای برزیل اعلام کرد که حملات فیشینگ در این کشور 44 درصد نسبت به سال 2011 افزایش یافته است. همین مسائل موجب اهمیت دادن هرچه بیشتر برزیل به امنیت سایبر شد.