Gerdab.IR | گرداب

امنیت قفل گوشی های اندروید پایین است

تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴

اخیرا مطالعات نشان داده که الگوهای منتخب کاربران اندروید برای قفل کردن صفحه نمایش خود بسیار قابل پیش بینی و در معرض خطر است.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران  یکی از ویژگی های منحصر به فرد گوشی های اندروید پترن یا الگوهایی است که کاربران برای قفل کردن صفحه نمایش خود از آن استفاده می کنند.

مطالعات اخیر نشان داده است که استفاده از الگو و یا پترن برای قفل کردن صفحه نمایش از امنیت لازم برخوردار نیست و ایمنی آن در حد رمز هایی مثل 12345 و یا 1111 است.

براساس مطالعه پژوهشگران مشخص شد که اکثر کاربران از یک الگو مشابه برای باز کردن قفل صفحه نمایش خود استفاده می کنند، الگویی که به راحتی توسط مجرمان قابل دست یابی است..


امنیت قفل گوشی های اندروید پایین است! + راه حل


در مطالعه ای که Marte Løge، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت نروژ انجام داد مشخص شد  44 درصد افراد الگوی قفل صفحه نمایش خود را از بالا و سمت چپ آغاز و بیش از سه چهارم کاربران این الگو را از گوشه شروع می کنند.

در این مطالعه نیز مشخص شد که 10 درصد دیگر از حروف الفبایی چون C و N برای این الگو استفاده می کنند که معمولا اول اسم خود کاربران و یا معشوقه شان است.


امنیت قفل گوشی های اندروید پایین است! + راه حل

نمونه آماری این محقق 4000 کاربر اندروید بود که  از آن ها خواسته شده بود، سه الگوی قفل صفحه نمایش برای گوشی های اندروید خود بسازند. نتیجه این تحقیق نشان داد که اکثر افراد از الگوهایی استفاده می کنند که حداکثر با اتصال چهار نقطه و یا Node صفحه نمایش خود را باز می کردند.

انتخاب تعداد پایین اتصالات بین نقاط امنیت را کاهش می دهد و هرچه این اتصال پیچیده تر و بیشتر باشد امنیت اطلاعات بیشتر است. برای درک بهتر این موضوع اگر چهار نقطه را برای الگوی خود انتخاب کنیم، حداکثر 1624 گزینه برای باز کردن صفحه نمایش شما وجود دارد ولی اگر 5 نقطه انتخاب شود، این عدد به حدود 8000 تا می رسد. حالا با تمایل کاربران برای طراحی این الگو از چپ به راست احتمال حدس رمز صفحه نمایش بسیار بالاتر می رود.

از دیگر نتایج این تحقیق، تمایل بیشتر مردان برای انتخاب الگوهای پیچیده تر و تفاوت کاربران دست چپ و دست راست در انتخاب این الگوهاست.

امنیت قفل گوشی های اندروید پایین است! + راه حل

گفتنی است؛ رفتار انسان امری قابل پیش بینی است به همین دلیل کاربران گوشی های اندروید برای حفظ امنیت بیشتر خود باید سعی کنند از الگوهای متقاطع و پیچیده تر استفاده کنند و از شروع الگوهای خود از گوشه بپرهیزند.