Gerdab.IR | گرداب

امنیت سایبر و گارد ساحلی آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

دریادار پل زوکونفت (Paul F. Zukunft)، فرمانده‌ی گارد ساحلی آمریکا، با اشاره به گذشته و تجربیات حرفه‌ای خود، ضرورت درک اهمیت امنیت سایبر را خاطرنشان کرد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ دریادار پل زوکونفت (Paul F. Zukunft)، فرمانده‌ی گارد ساحلی آمریکا، برای نشان دادن جدیت و قدمت موضوع امنیت سایبر به خاطره‌ای از 33 سال پیش اشاره کرد.

وی گفت: «به یاد دارم در سال 1982، زمانی که من به‌عنوان هماهنگ‌کننده‌ی عملیات جستجو و نجات فعالیت می‌کردم، یک رایانه‌ی رومیزی به دست ما رسید که بر روی آن یک بازی به نام «موش» نصب شده بود، ما این بازی نصب‌شده را اجرا کردیم و در ادامه متوجه نشدیم که چه اتفاقی برای تجهیزات ما افتاد، آن نرم‌افزار جلوی راه ما قرار گرفت و عملیات‌ ما را دچار اختلال نمود.

من در آن زمان حدود 7 یا 8 خدمه از کشتی نائومی (Naomi) و شرکت رایانه‌ای IBM داشتم. ما در آنجا قرار داشتیم و هیچ کاری از دستمان برنمی‌آمد تا از انتشار اطلاعاتمان در سطح جهانی جلوگیری کنیم.»

گارد ساحلی آمریکا بیش از یک ارتش نظامی ساده بوده، دارای اختیارات قانونی است و این مسئله به این نیرو، اختیارات غیرمتعارفی در اراضی کشور آمریکا می‌دهد، بینش درونی وسیعی نسبت به آن ایجاد می‌کند و گارد ساحلی آمریکا را به‌عنوان رهبری حقیقی در پشت‌صحنه‌ی مسائل قرار می‌دهد.

زوکونفت در ادامه افزود: «گارد ساحلی از سال 1970 شروع به تکامل نمود، ولی ما هرگز بیان نکردیم که در حوزه‌ی سایبر چگونه عمل می‌کنیم. درنتیجه زمانی که من ابتدا به سایبر نگاه می‌کنم، سایبر یک مأموریت نیست بلکه دامنه‌ای است که ما در محدوده‌ی آن عمل می‌کنیم.

 اگر شما یک آیفون، آی‌پد، تجهیزات اندرویدی یا هر وسیله‌ی بدون سیمی داشته باشید، در نتیجه شما در یک دامنه‌ی سایبری مشغول به کار هستید. تمامی‌ ما درون یک عملیات سایبری هستیم.»