Gerdab.IR | گرداب

هک کردن اطلاعات از طریق یخچال‌

تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴

هکرها از طریق ضعف‌های امنیتی یخچال‌های هوشمند می‌توانند اطلاعات شخصی و حساس شما را به سرقت ببرند

هوشمند شدن تمام اشیاء اطرافمان و اتصال آنها به اینترنت بسیاری از کارهای ما را آسان‌تر می‌کند اما با توجه خطر حملات سایبری و پیچیده‌تر شدن آنها شاید نیازی نباشد که همه اشیای اطرافمان را هوشمند کرده و به اینترنت متصل کنیم. اما عدم نیاز به هوشمند کردن اشیاء اطرافمان نمی‌تواند مانع رشد سریع اینترنت اشیا شود.

به گزارش واحد امنیت سایبربان، اغلب افراد فکر می‌کنند تجهیزاتی مانند یخچال‌های هوشمند مورد توجه هکرها نیستند. بنابراین بدون توجه به خطرات ممکن، کاربر اطلاعات ایمیل‌ خود و اطلاعات شخصی خود را در رایانه‌های تعبیه‌شده‌ی این تجهیزات وارد می‌کند. رایانه‌های یخچال‌های هوشمند، هر چند وقت یکبار نیازمند بروزرسانی هستند. کاربر با وارد کردن ایمیل خود، نرم‌افزار یخچال هوشمند خود را بروزرسانی می‌کند. در این زمان هکر از یک حمله نوع مردمیانی استفاده کرده و اطلاعات نام کاربری و رمز عبور ایمیل کاربر را به سرقت می‌برد. با به دست آوردن اطلاعات نام کاربری و کلمه‌ی عبور قربانی؛ هکر به حجم عظیمی از اطلاعات حساس دست پیدا کرده و می‌تواند هرگونه حمله‌ای را علیه کاربر، رایانه‌ی او و اطلاعات حساس او انجام دهد.

درواقع در این حمله، هکر هیچ‌گونه آسیبی به یخچال نمی‌رساند؛ بلکه با هدف قرار دادن یخچال هوشمند، اطلاعات حساس کاربر را به دست آورده و برای حملات بیشتری علیه او استفاده می‌کند.