Gerdab.IR | گرداب

کنترل شبکه های اجتماعی در آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

سنای آمریکا لایحه‌ی جدیدی را ارائه کرده است که براساس آن، شبکه‌های اجتماعی ملزم به گزارش فعالیت‌های تروریستی به دولت می‌شوند.

به گزارش گرداب از سایبربان، کمیته‌ی اطلاعات سنا، لایحه‌ای را ارائه کرده است که بر اساس آن، توئیتر، فیس‌بوک، یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی ملزم خواهند شد که فعالیت‌های تروریستی آنلاین را به مسئولان دولت فدرال گزارش دهند.

فعالیت‌های تروریستی در شبکه‌های اجتماعی، به هرگونه ارتباطی اشاره دارد که مرتبط با ابزارهای مخرب، سلاح‌های کشتارجمعی و تجهیزات انفجاری هستند.

درواقع بنا به ادعای سنا، هدف اصلی لایحه‌ی پیشنهادی این است که با گزارش دادن به دولت این امکان برای شبکه‌های اجتماعی فراهم شود تا اجازه‌ی استفاده از سرویس‌های خود را به جنگ‌طلبان خشن ندهند.

هنوز مشخص نیست که سنا چه زمانی این لایحه را تصویب خواهد کرد. همچنین، برای تصویب این لایحه و تبدیل آن به قانون، تأیید مجلس نمایندگان ضروری است.

مونیکا بیکرت (Monika Bickert)، رئیس بخش مدیریتِ سیاستِ فیس‌بوک، گفت: «ما با دولت فدرال در مورد جلوگیری از انتشار محتوای تروریستی در وب‌گاه مان هم‌عقیده هستیم.» یکی از نمایندگان توئیتر که نام وی مشخص نیست نیز گفت که آن‌ها هنوز در مورد این قانون موضعی نگرفته‌اند. گوگل نیز در این مورد اظهارنظری نکرده است.