Gerdab.IR | گرداب

خرید EMC توسط VMware یا برعکس؟!

تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

شرکت EMC و VMware به دنبال شروع همکاری با یکدیگر هستند ولی برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از این دو قرار است دیگری را بخرد.

به گزارش گرداب از ایتنا؛ شرکت امنیت اطلاعات آمریکایی EMC که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سیستم‌های ذخیره‌ساز اطلاعات در جهان است، قصد دارد همکاری‌های جدیدی را با شرکت VMware به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزارهای مجازی‌سازی در جهان آغاز کند.

در حالی که بر اساس تصمیم‌گیری‌های جدید، دو شرکت قصد دارند همکاری‌های گسترده‌ای انجام دهند، EMC به‌صورت همزمان در حال خرید بخش اعظم سهام VMware است و البته برخی منابع می‌گویند که VMware قصد دارد بخش اعظم سهام EMC را خریداری کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سازمان‌های جهانی به‌صورت گسترده در حال استفاده از نر‌م‌افزارهای EMC هستند و همین مسئله باعث شده است میزان درآمدهای آن افزایش فراوان یابد.

به گزارش مرکز خبری Re/Code، هیئت‌مدیره‌ی EMC گزینه‌های مختلفی را بررسی می‌کند و یکی از آن‌ها این است که VMware شرکت EMC را بخرد. گزینه دیگر هم این است که EMC شرکت VMware را بخرد. در هر یک از این دو حالت بازار جهانی نرم‌افزارهای سازمانی می‌تواند با تحولات فراوان مواجه شود.

به‌طورکلی باید توجه داشت که سازمان‌های جهانی در حال انتقال نرم‌افزارهای خود به فضای رایانش ابری هستند. با این توضیح هیئت‌مدیره‌ی EMC بر این باور است که ادغام آن‌ها با VMware ممکن است در شرایط کنونی مناسب نباشد. به‌هرحال، کارشناسان بازار اعلام کردند این فعالیت مشترک آن‌ها با واگذاری به یکدیگر از جمله اقداماتی در تاریخ فناوری جهان محسوب می‌شود که بیشترین ریسک را به همراه دارد.