Gerdab.IR | گرداب

استرالیا و ایجاد امنیت فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

دولت استرالیا با برگزاری میزگردی آماری از درصد نفوذ توسط گروه‌های مختلف به این کشور ارائه داد و اعلام کرد که درصدد ایجاد امنیت IT است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ دولت استرالیا در برابر نفوذهای امنیتی مرتبط با فناوری اطلاعات موضع مشخصی گرفته است.

 بنا بر برخی گزارش‌ها دولت این کشور به دنبال بهبود امنیت فناوری اطلاعات خود است. در میزگردی که اخیراً با حضور معاون نخست‌وزیر استرالیا، کریستین پورتر (Christian Porter)، برگزار شد، خبر جدیدترین راهبرد امنیت فناوری اطلاعات استرالیا اعلام شد.

همچنین شرکت‌کنندگان در این میزگرد تصریح کردند که 92 درصد از نفوذهای سایبری از خارج از استرالیا بوده است. شرکت خدماتی دلویته (Deloitte) در استرالیا در این میزگرد افزود که در این میان 55 درصد از افراد مهاجم خارجی به گروه‌های مجرمانه‌ی سازمان‌یافته تعلق داشتند، درحالی‌که 21 درصد از افراد مهاجم جزو گروه‌های مجرمانه‌ی دولتی بودند.

همچنین 3 درصد از مهاجمان جزو اکتیویست‌ها و 1 درصد، کارمندان قبلی یک سازمان، نهاد یا وزارتخانه بودند. در مقابل فقط 14 درصد از نفوذهای امنیتی توسط مهاجمان داخلی صورت گرفته و 75 درصد نیز به دلیل دسترسی سارقان یا به دلیل ضعف گواهینامه‌های امنیتی بودند.

همچنین پورتر افزود که این میزگرد می‌تواند شروعی باشد تا تحقیق، تجارت و منافع دولت همگی در یک نقطه‌ی با هم جمع شوند تا از این راه سرعت پاسخگویی به مشکلات افزایش یابد.

در مورد شرکت خدماتی دلویته باید گفت که این شرکت طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد؛ مانند حسابرسی، مالی، اقتصادی و مالیاتی.

نکته‌ای که باید آن را نیز متذکر شد این است که استرالیا و انگلیس اخیراً درصدد افزایش قدرت خود در تجارت و اقتصاد مخصوصاً تجارت دیجیتال هستند و در این راستا سرمایه‌گذاری‌های متخلفی انجام می‌دهند.