Gerdab.IR | گرداب

تلاش پنتاگون برای افزایش امنیت شبکه‌

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

وزیر دفاع آمریکا با سفر به دره‌ی سیلیکون، خبر از ضعف شبکه‌ی نظامی آمریکا داد و برای حل این مشکل تقاضای همکاری کرد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ در جریان سفری که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، به دره‌ی سیلیکون داشت، تصریح کرد که نفوذ اخیر به شبکه‌های پنتاگون نشان‌دهنده‌ی این است که بخش نظامی ظرفیت پدافند سایبری مناسبی ندارد.

کارتر هدف خود را درخواست کمک برای افزایش امنیت و توان پدافندی شبکه‌های نظامی اعلام کرد و گفت: «این نفوذ نشان می‌دهد که ما همان‌طور که به سایبر نیاز داریم، در این راستا به‌خوبی عمل نمی‌کنیم. بخش نظامی ما به شبکه‌های خود برای عملیات نیاز دارد؛ بنابراین ما باید در دفاع از شبکه‌های نظامی بیش از پیش رشد کنیم.»

وی افزود: «مردم ما این امکان را دارند که اطلاعاتی در مورد فناوری و فرهنگ، کسب کنند. ما از بخش تجاری کمک خواستیم تا به حفاظت از ملت به پا خیزد.» همچنین وی در مورد رمز موفقیت در حفظ اطلاعات و شبکه‌ها گفت که مسئولین آمریکا و به‌خصوص پنتاگون باید در مورد ارزیابی‌ها، صحیح و صادقانه عمل کنند و از این طریق پیروز شوند.

به‌علاوه کارتر سعی می‌کند تا با ملاقات رهبران مختلف نظامی آمریکا از آن‌ها بخواهد تا وی را در ایجاد یک وضعیت مناسب امنیت سایبر برای پنتاگون یاری دهند.

لازم به ذکر است که چندی پیش خبری مبنی بر حمله به شبکه‌های پنتاگون منتشر شد و در طی آن کارمندان ستاد مشترک ارتش، امکان استفاده از خدمات ایمیل را به مدت دوهفته نداشتند.