Gerdab.IR | گرداب

درگیری هند و پاکستان در فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

اخیراً ارتش سایبری پاکستان نام خود را تغییر داد و هند این ارتش را یکی از مخوف‌ترین ارتش‌ها بعد از ارتش سایبری چین نامید.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ یکی از وب‌گاه‌های هندی اعلام کرد که ارتش سایبری پاکستان بعد از ارتش سایبری چین، خطرناک‌ترین ارتش سایبری در منطقه‌ی شرق آسیا است.

به‌تازگی ارتش سایبری پاکستان نام خود را به ارتش مجاهدین سایبری تغییر داد؛ اما دلیل تغییر این نام به‌درستی مشخص نیست. برخی مقامات هند معتقد هستند که چین و پاکستان تهدید بزرگی برای آن‌ها محسوب می‌شوند و ارتش سایبری پاکستان قبلاً به شرکت مخابراتی هندی «BSNL» و اداره‌ی مرکزی بازرسی هند (CBI) حمله کرده بود.

برخی اخبار حاکی از آن است که از سال 1998 جنگ سایبری میان پاکستان و هند شروع شد.

مقامات هند می‌گویند که گروهی پاکستانی به نام میل‌ورم (Milworm)، اولین گروهی بودند که به وب‌گاه‌های هند از جمله مرکز تحقیقات اتمی این کشور به نام «Bhaba» حمله کردند.

علاوه بر ارتش سایبری پاکستان، این کشور گروه‌های دیگری به نام‌های «Pakistan G Force» و «Pakistan Hackers Club» دارد که از زمان شروع جنگ سایبری میان این دو کشور، مقامات هند مدعی هستند که این گروه‌ها به همراه ارتش سایبری پاکستان به 500 وب‌گاه هندی حمله کرده‌ و در مقابل گروه‌های هندی نیز حدود 40 بار پاسخ این حملات را داده‌اند.

به‌علاوه بخش نظامی پاکستان اخیراً اعلام کرد که تهدیدات سایبری موجب شده است تا دولت این کشور به دنبال تأسیس یک فرماندهی سایبری باشد.

همچنین چندی پیش نیز یکی از مقامات هند در یک اتهام، ایران را نیز از کشورهایی معرفی کرد که به هند حمله می‌کند.