Gerdab.IR | گرداب

تاسیس مرکز ادغام امنیت سایبر کالیفرنیا

تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴

به دستور فرماندار کالیفرنیا، مرکزی جدید برای ترکیب فعالیت‌های سازمان‌های فعال در حوزه‌ی سایبر در این ایالت و همچنین جلوگیری از حملات سایبری تشکیل می‌شود.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ ایالت کالیفرنیا به سمت تقویت امنیت سایبر خود پیش می‌رود. جری برون (Jerry Brown)، فرماندار کالیفرنیا، دستوراتی را برای آمادگی و دفاع در برابر آثار مخرب حملات سایبری برای این ایالت صادر کرد.

وی، دستور تشکیل مرکز جدید امنیتی برای مبارزه با حملات سایبری را صادر کرد که مرکز ادغام امنیت سایبر کالیفرنیا (California Cybersecurity Integration Center) نام دارد. این مرکز، شعبه‌ای از اداره‌ی خدمات اضطراری (OES) در کالیفرنیا است.

برد الکساندر (Brad Alexander)، سخنگوی اداره‌ی خدمات اضطراری، گفت: «این مرکز جدید، محلی برای گزارش تهدیدات سایبری است که بتوان از طریق آن، راهکارهایی را برای دولت و بخش خصوصی در نظر گرفت. حفاظت از سامانه‌های اطلاعاتی، نیازمند افزایش توانایی در زمینه‌ی آگاهی از خطرهای امنیت سایبر و نحوه‌ی پاسخگویی به این خطرها است.»

همچنین وی افزود: «دستور فرماندار موجب ترکیب فعالیت سازمان‌های جمع‌آوری اطلاعات سایبری و سازمان‌های انتظامی واقع در کالیفرنیا می‌شود. این اقدام گامی دیگر در جهت افزایش امنیت این ایالت و کاهش آسیب‌پذیری‌ها محسوب می‌شود.»

در ضمن دستور فرماندار کالیفرنیا، گروهی برای پاسخگویی به حوادث سایبری (Cyber Incident Response Team) نیز تشکیل می‌شود که هنگام بروز یک حادثه‌ی سایبری، میان بخش دولتی و خصوصی و سازمان‌های انتظامی، هماهنگی برقرار می‌کند.

باید افزود که اولین وظیفه‌ی مرکز ادغام امنیت سایبر، کاهش شدت حوادث سایبری است که می‌تواند به اقتصاد کالیفرنیا آسیب بزند.

اما مطلب پایانی این است که نمایندگانی از پلیس فدرال، وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) و گارد ساحلی آمریکا (US Coast Guard) در این مرکز جدید فعالیت می‌کنند.