Gerdab.IR | گرداب

تراشه‌ی جدید کسپرسکی

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

شرکت امنیتی کسپرسکی در اجلاس IFA 2015 تراشه‌ای را معرفی کرد که با کاشتن آن در بدن امکان دور زدن موانع امنیتی وجود خواهد داشت.

به گزارش گرداب از سایبربان، در اجلاس IFA 2015، کسپرسکی تراشه‌ای را در دست یکی از کارکنان خود تزریق کرد که با استفاده از آن امکان باز کردن قفل تلفن‌های همراه وجود دارد.
 
این تراشه، یک تراشه 2 میلی‌متری زیرپوستی است که قابلیت‌های ارتباطی فراوانی دارد. این تراشه از فناوری RFID استفاده می‌کند و توانایی نگهداری اطلاعاتی از قبیل پول الکترونیکی، گذرنامه، گواهی‌نامه رانندگی و ... را دارد و حتی می‌تواند درهای هوشمند را نیز باز کند.
 
قیمت این تراشه 152 دلار اعلام شده است و کاربران عادی نیز می‌توانند آن را خریداری کنند. به گفته‌ی مسئولان پروژه، این تراشه در حال حاضر توانایی‌های محدودی دارد، ولی در آینده‌ای نزدیک این تراشه به قابلیت‌ها و توانایی‌های بسیار بیشتری مجهز خواهد شد؛ تونایی‌هایی از قبیل، خرید کردن، روشن کردن ماشین، کنترل قطار، رمزگذاری داده‌های شخصی و ...
 
به ادعای محققان پروژه، این تراشه‌ها توانایی این را دارد تا در حوزه‌ی بهداشت و سلامت و نظارت بر وضعیت سلامت بیماران مورد استفاده قرار گیرند.
 
شرکت امنیتی کسپرسکی و شرکت سوئدی BioNyfiken، در انجام این پروژه با یکدیگر همکاری دارند.