Gerdab.IR | گرداب

استفاده تخصصی از گوشی هوشمند!

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

افراد حرفه ای تجربه متفاوتی در استفاده از گوشی های هوشمند خود دارند در صورتی که دیگران فقط با گوشی های خود به کار های ابتدایی می پردازند.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران کاربران حرفه ای اندروید از گوشی خود خیلی بهتر از یک فرد عادی استفاده می کنند. به همین دلیل است که بعضی از کاربران، خود را فردی حرفه ای در اندروید می دانند. زیرا اطلاعات زیادی در مورد نرم افزار و سخت افزار گوشی های خود دارند. اما این افراد اطلاعاتشان را به صورت مادرزادی به دست  نیاورده اند و با مطالعه و کسب تجربه به یک فرد حرفه ای و متخصص در اندروید تبدیل شده اند. در این گزارش قصد داریم تا با ارائه  چند نکته به شما کمک کنم تا به فردی تبدیل شوید که امور اندروید خودتان را بتوانید به خوبی انجام دهید و به یک فرد حرفه ای تبدیل شوید.

حرفه ای ها همه دستگاه های خود را به یکدیگر متصل می کنند

حرفه ای های گوشی های هوشمند چطور از آن ها استفاده می کنند؟///ویژه یکشنبه. خ مومنی////

ارسال پیامک از رایانه، پاسخ به پیام های برنامه های پیام رسان در دستگاه های دیگر و اشتراک گذاری لینک بین وسایل از کار هایی است که افراد حرفه ای در اندروید انجام می دهد. برای اینکار می توانید از "برنامه Pushbullet"  استفاده کنید و به سادگی این کار را انجام دهید. برنامه را بر روی گوشی، رایانه، تبلت و دیگر دستگاه های خود نصب کنید و خود ببینید که چقدر ساده و زیبا می توانید به تمام امور خود رسیدگی کنید. از یک دستگاه، تمام دستگاه های دیگر خود را کنترل کنید و به پیام ها، تماس ها، ایمیل ها و … پاسخ دهید. در صورتی که افراد مبتدی در اندروید اگر بخواهند برای مثال عکسی را از گوشی خود به رایانه منتقل کنند، با دردسر های زیاد USB مواجه می شوند و یا حتی ممکن است آن را برای خود ایمیل کنند و از رایانه خود دانلود می کنند.

حرفه ای ها صدای گوشی خود را بهینه سازی می کنند

حرفه ای های گوشی های هوشمند چطور از آن ها استفاده می کنند؟///ویژه یکشنبه. خ مومنی////

صدایی که بلند گو های گوشی ها تامین می کنند، معمولا مناسب و خوب نیست. حتی اگر یکی از بهترین headset ها را هم به گوشی متصل کنید، باز هم صدای خوبی دریافت نخواهید کرد. یک کاربر حرفه ای اندروید متوجه این نکته می شود و از ابزار های تقویت و بهبود کیفیت صدا استفاده می کند تا این مشکل را برطرف کند. گوشی های زیادی با انواع تقویت کننده های صدا در بازار ارائه می شوند که کاربران بتوانند با استفاده از آن ها به صدای خروجی مورد نظر خود برسند. اما گاهی اوقات این برنامه ها نیز بر بی کیفیت تر کردن صدا کمک می کنند و یا تاثیر بسازیی در آن ندارند. یک حرفه ای از یک برنامه تنظیم صدای قوی استفاده می کند. داخل تنظیمات صدای گوشی هوشمند شما و یا برنامه ای که با آن به موسیقی گوشی می دهید و به شما امکان اعمال تنظیمات دلخواه بر روی کیفیت صدا را می دهد، وارد equalizer و یا تنظیمات صدا شوید. این تنظیمات در تمام برنامه ها و گوشی های هوشمند با اسم و مکانی مختلف وجود دارد. پس برای دسترسی به آن ها کمی در گوشی خود جستجو کنید. با تغییر فرکانس صدا در equalizer، به کیفیت های مختلفی از صدا دسترسی خواهید داشت. 

حرفه ای که برنامه های پیش فرض گوشی را پاک می کنند

حرفه ای های گوشی های هوشمند چطور از آن ها استفاده می کنند؟///ویژه یکشنبه. خ مومنی////

برنامه هایی که به صورت پیش فرض به وسیله تولید کننده ها برو روی گوشی های هوشمند نصب شده اند، معمولا دست نخورده باقی می مانند. گاهی اوقات ممکن است این برنامه ها مفید باشند اما در بیشتر مواقع استفاده از یک برنامه دیگر و جایگزین برای آن ها استفاده می شود. پس چرا با حذف آن ها فضای گوشی را خالی نکنیم؟ حرفه ای ها در گوشی های هوشمند، به محض خریداری یک گوشی جدید، فورا این برنامه ها را از بین می برند. کافیست به مدیریت برنامه ها مراجعه کنید و آن ها را Uninstall کنید. برای حذف بعضی از برنامه ها باید گوشی خود را روت نمایید. اگر نمی خواهید گوشی خود را روت کنید، قدم بعدی، غیر فعال کردن برنامه هایی است که از آن ها استفاده نمی کنید. با این کار فضای بیشتری از حافظه گوشی خود را آزاد می کنید. توجه کنید که غیر فعال کردن بعضی از برنامه ها مانند Google Play Services مانع از کار کردن دیگر برنامه هایی که از آن استفاده می کنند می شود. 

حرفه ای ها از دستورات صوتی استفاده می کنند

حرفه ای های گوشی های هوشمند چطور از آن ها استفاده می کنند؟///ویژه یکشنبه. خ مومنی////

جمله "Okay,Google" یک جمله آغازین است برای دنیایی از دستورات صوتی که به گوشی داده می شوند که هر کردام کار خود را انجام می دهند و همچنین تجربه ای متفاوت از استفاده گوشی های هوشمند در اختیار شما قرار می دهد. در حال حاظر این ابزار فقط در صورت متصل بودن گوشی به اینترنت کار می کند، اما گوگل در حال کار بر روی این ابزار است که قابلیت کار کرد آفلاین هم به آن بدهد.

حرفه ای ها صفحات مورد علاقه خود را نشانه گذاری می کنند

مرورگر های زیادی به شما این امکان را می دهند که در صفحه خانه، آدرس سایت هایی که به آن ها نیاز دارید را به صورت Bookmark تعریف کنید تا بتوانید مستقیما به این سایت ها دسترسی داشته باشید. زمانی که مرورگر سامسونگ به صورت ملامت  وار این امکان را می دهد، گوگل کروم با استفاده از یک آیکون ،این اجازه را می دهد که به سادگی صفحات مورد نباز را Bookmark  کنید و به آن ها دسترسی داشته باشید.

حرفه ای ها مراقب حجم اینترنت خود هستند

حرفه ای های گوشی های هوشمند چطور از آن ها استفاده می کنند؟///ویژه یکشنبه. خ مومنی////

کنترل حجم و مقدار استفاده شده از اینترنت، برای جلو گیری از اعمال هزینه های اضافی توسط اپراتور ها، از دیگر کار هایی است که یک شخص حرفه ای انجام می دهد. برنامه های متعدد زیادی وجود دارند که این کنترل را برای شما انجام می دهند و شما می توانید آن ها را مستقیم از گوگل پلی یا دیگر مارکت های اندروید دانلود کنید. همچنین گوشی شما دارای تنظیماتی است که به سادگی بتوانید این کنترل را انجام دهید و در صورت رسیدن به سقف مصرف، اینترنت شما قطع شود و از اعمال هزینه های اضافی جلو گیری کند.

حرفه ای ها همه چیز را به صورت خودکار تنظیم می کنند

گوشی های هوشمند، جزئی از زندگی افراد شده اند و در زندگی روزمره ما معمولا بعضی از کار ها را مرتب در زمانی مشخص و مکانی ثابت انجام می دهیم. این جایی است که حرفه ای های گوشی های هوشمند امور خود را به وسیله گوشی های هوشمند خود به صورت خودکار انجام می دهند. برای مثال ارسال پیامکی با متن "دارم میام خونه". می توان با تنظیم زمان بندی درست، به گوشی دستور داد که در زمان خاص به مخاطب یا مخاطبانی خاص، این پیامک را ارسال کند. شما می توانید برای امور خود از زمان بندی های خاص استفاده کنید تا به صورت خود کار آن ها انجام شوند.
 
مطمئنا شما هم از این دست تجربیات دارید، لطفا آن ها را با ما و خوانندگان ما در میان بگذارید تا افراد بیشتری از تجربه کار با گوشی هوشمند خود لذت ببرند.