Gerdab.IR | گرداب

پس از پنج سال وقفه انجام می‌شود :بازگشت پوشیدنی‌های گوگل به چین

چین گوگل را به بازار خود راه داد

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

گوگل در حال برنامه‌ریزی برای ارائه نسخه‌ای از فروشگاه اپلیکیشنهای موبایلی خود و سیستم‌ عامل اندروید وی‌یر برای دستگاه‌های پوشیدنی در چین است.

به گزارش گرداب ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر نوشت، این در حالی است که گوگل پنج سال قبل خدمات خود در چین را در سال 2010 متوقف کرد. در آن سال پس از آنکه یک حمله سایبری علیه این شرکت به دولت چین نسبت داده شد، گوگل دامین موتور جست‌وجو‌گر اینترنتی خود به زبان چینی را به هنگ‌کنگ منتقل کرد.
 
گوگل با انتقال به هنگ‌کنگ از دسترسی مقامات در چین خارج شد. اکنون گزارش‌ها حاکی از این است که این شرکت به دنبال موافقت دولت چین برای بازگشت نسخه ویژه‌ای از اپ ‌استور خود به این کشور تا پاییز امسال است.
 
گفته می‌شود گوگل در حال همکاری با شرکت‌های داخلی در چین در راستای طرح خود برای مناسب‌سازی اپ استور برای این منطقه است و به مقامات چینی قول داده مقررات داخلی این کشور را رعایت کند.
 
این به معنای این است که گوگل قصد دارد اپلیکیشن‌هایی را که تایید نشوند از دسترس در چین خارج کند.
 
انتظار می‌رود بیانیه‌ای درباره سیستم عامل اندروید وی‌یر(نسخه‌ای که گوگل مخصوص دستگاه‌هایی همچون ساعت‌های هوشمند طراحی کرده) این ماه منتشر شود. این سیستم عامل نسخه ویژه‌ای از نرم‌افزاری است که برای این منطقه مناسب‌سازی شده است.
 
گزارش‌ها حاکی از این است که گوگل قصد دارد قبل از عرضه اپ استور در چین، کاربران چینی را با اپلیکیشن‌های اندرویدی که سازندگان چینی ساخته‌اند آشنا کند.
 
این یک معامله خوب برای گوگل خواهد بود چرا که این شرکت در چین که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است حضور ندارد.
 
بسیاری از شرکت‌های فناوری چین در حال حاضر سلطه بازار اپلیکیشن و نرم‌افزار را در دست گرفته اند.
 
شرکت‌هایی همچون پنسنت و بایدو کنترل بخش عمده‌ای از توزیع اپلیکیشن را در این کشور در اختیار دارند. شرکت‌های نوپای فناوری نیز با عرضه گوشی‌هایی که از نسخه‌ های اندروید که توسط گوگل تایید نشده استفاده می‌کنند، برای خود شهرتی دست‌وپا کرده‌اند. برای مثال شرکت محبوب شیائومی که اغلب به اپل چین معروف است گوشی‌ها را با اپ استور مختص خود موسوم به ام آی روانه بازار می‌کند.
 
شیائومی تا ماه گذشته محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در چین بوده است. گوگل همچنین اگر می‌خواهد حضور پررنگی در چین داشته باشد باید توجه توسعه‌دهندگان را نیز به خود جلب کند.
 
رقابت برای توسعه در چین بسیار شدید است چرا که نه تنها اپل تاکید بیشتری روی توسعه حضور خود در این کشور دارد، بلکه شرکت‌هایی همچون سیانوژن نیز در حال کار روی نسخه‌های منعطف‌تر اندروید هستند که به راحتی قابل سازگاری با نیازهای یک منطقه خاص هستند.