Gerdab.IR | گرداب

بخش اول

انتقال اطلاعات از طریق بدن انسان

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

محققان دانشگاه سان‌دیاگو در کالیفرنیا روشی برای انتقال اطلاعات به‌صورت بی‌سیم از طریق بدن انسان ایجاد کرده‌اند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ مهندسین برق دانشگاه سان‌دیاگو در کالیفرنیا فناوری جدیدی را به نام ارتباط از طریق میدان مغناطیسی بدن (Magnetic Field Human Body Communication) ایجاد کرده‌اند که به نظر می‌رسد عملکرد بهتری نسبت به فناوری وای‌فای و بلوتوث امروزی دارد. نمونه‌ی اولیه‌ی این فناوری جدید که آن را بسیار کارآمد نشان داده است، حلقه‌ی عایق شده مسی است که به دور دست می‌پیچد، آن را به یک سیم‌پیچ تبدیل کرده و میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند.

در حال حاضر ابزارهای هوشمندی مانند ساعت‌های هوشمند، هدفون‌ها، هدست‌ها و تعداد زیادی از ابزارهای دیگر که در زندگی روزمره‌ی مردم استفاده می‌شود با کمک وای‌فای یا بلوتوث به برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات می‌پردازند.

در این فناوری انتقال اطلاعات جدید، بدن انسان به‌عنوان یک واسط بین ابزارهای هوشمند عمل کرده و انرژی مغناطیسی موردنیاز برای انتقال داده‌ها را از طریق بافت‌های زنده‌ی بدن، فراهم می‌کند.

محققانی که بر روی این فناوری انتقال جدید کار می‌کنند گفته‌اند: «در این روش بدن انسان تبدیل به سیم‌پیچی می‌شود که انرژی موردنیاز برای انتقال اطلاعات را از طریق بافت‌های زنده و بیولوژیکی بدن فراهم می‌کند. به همین علت کاربرد اصلی این فناوری در ابزارهای هوشمندی است که کاربر با خود حمل می‌کند. این سیگنال‌ها توانایی ارسال به قسمت‌های مختلف بدن را خواهند داشت.»