Gerdab.IR | گرداب

ابزار تجاوز سایبری اسرائیل

تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

رژیم صهیونیستی با ادعای تربیت نیروهای سایبری برای دفاع از خود، آن‌ها را برای حملات سایبری به کشورها آماده می‌کند و در تلاش برای افزایش این نیروها است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ رژیم صهیونیستی مدتی است که به دنبال تربیت نیروهای متخصص برای بکارگیری آن‌ها در جنگ سایبری است. البته هدف اسراییل از تربیت نیروهای سایبری، منحصر به این نیست، بلکه برخی از مقامات آن اظهار کرده‌اند که سایبر، یک موتور محرک برای بازارهای اسراییل است. چندی پیش در نوشتاری از ماکت‌شهری به نام «سیم سیتی» یاد کردیم.

دانش‌آموختگان دوره‌ی جنگ سایبری در مدیریت خدمات رایانه‌ای (Computer Services Directorate) که متصدی دفاع از اطلاعات ارتش اسراییل است، این ماکت‌شهر را طراحی کرده‌اند که مأموریت‌های مختلف سایبری را در آن تمرین می‌کنند.

از دیگر مراکز آموزش امنیت سایبر رژیم صهیونیستی، سایبرجیم (CyberGym) است. این مرکز اعلام کرده است که امیدوار است تا شعب خود را در شرکت‌های آمریکایی، اروپای غربی و شرقی و آسیا افتتاح کند.

همچنین چندی پیش وزارت آموزش‌وپرورش این رژیم تصمیم گرفت تا دروس امنیت سایبر را برای دانش آموزان نیز قرار دهد.

از دیگر اقدامات اسراییل در این زمینه، همکاری شرکت «IBM» با دانشگاه بن گورین و نگب برای ایجاد مرکز تعالی برای امنیت و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در برابر حملات سایبری است.

همچنین دفتر ملی سایبری اسرائیل (INCB) نیز در زمینه‌ی آگاهی‌بخش در امنیت سایبر نقش دارد. به‌علاوه چندی پیش ارتش این رژیم قصد داشت مدرسه‌ای برای نظامیان خود برای آشنایی با امنیت و جنگ سایبر ایجاد کند.

مطلب مهم دیگر این است که رژیم صهیونیستی برای فضای سایبر خود از سه بخش کمک می‌گیرد: تجاری، دفاعی و دانشگاهی. بخش دانشگاهی آن در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری برای تحقیق و توسعه و پرورش نخبگان سایبری فعالیت می‌کند و واحد 8200 اسراییل به این افراد نیازمند است.

نکته‌ی مهم دیگر این است که اسراییل با پرورش نخبگان سایبری، شرکت‌های بزرگ و کوچک امنیت سایبر را ایجاد می‌کند و از این طریق، در تلاش برای تحقق آرمان خود یعنی رسیدن به بازار جهانی و رهبری سایبری است. علاوه بر این‌ها، آموزش امنیت سایبر در سطح مختلف، از دانش آموزان تا نظامیان، نشان‌دهنده‌ی تلاش این رژیم برای گسترش نیروهای سایبری خود است.

ولی باید از این نکته غافل نشد که اسراییل همیشه خود را قربانی حملات سایبری معرفی می‌کند و ادعا دارد که نیروهای خود را برای «دفاع سایبر» تربیت می‌کند؛ اما حقیقت این است که این رژیم، نیروهای خود را برای حمله‌ی سایبری آماده کند. دلیل ما برای اثبات این است که مقامات این رژیم از مقابله با تهدیدات سایبری از ناحیه‌ی کشورها علیه خود سخن می‌گویند.

مثلاً اخیراً در گزارشی خبر از آمادگی اسراییل برای حملات فلج‌کننده علیه ایران سخن گفته شد. حتی برخی از مقامات آن اذعان کرده‌اند که حمله با استاکس‌نت کار اسراییل بوده و مخرب‌ترین حمله در تاریخ معاصر به شمار می‌رود. باید به این حمله، استفاده از بدافزار دوکو را نیز افزود. در نتیجه اسراییل که همیشه ادعای مظلومیت در فضای سایبر می‌کند، از سوی دیگر نیروهای خود را برای حمله به سایر کشورها تربیت می‌کند و سپس ادعای «دفاع از خود» می‌کند ولی هیچ‌گاه از حملات خود سخن به میان نمی‌آورد.