Gerdab.IR | گرداب

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

اختلال بانکها ربطی به اینترنت ندارد

تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از هیأت مدیره مخابرات ایران استعفا نداده ام و حضورم در ترکیب جدید هیأت مدیره این شرکت منوط به تصمیم گیری وزیر ارتباطات است.

به گزارش گرداب از فارس،‌ نصرالله جهانگرد در حاشیه همایش رایانش ابری و تأثیر آن در اکوسیستم پهن باد کشور در پاسخ به سوالی درباره احتمال ادامه حضور در هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران به نمایندگی از دولت اظهار داشت: تصمیم گیری در این باره با وزیر (وزیر ارتباطات) است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از هیأت مدیره مخابرات ایران استعفا نداده ام و در جلسات هیأت مدیره حضور داشتم و ان‌شالله ادامه خواهد داشت.
 
* اختلال شبکه بانکی ارتباطی به مشکل اینترنت ندارد
 
جهانگرد در پاسخ به سؤالی درباره اینکه وزارت ارتباطات اعلام می‌کند شبکه ملی اطلاعات برپاست اگر چنین است یکی از ویژگی‌های  این شبکه مستقل بودن از اینترنت است در این صورت چرا با اختلال اینترنت بین‌الملل شبکه داخلی از جمله شبکه های بانکی مختل می‌شود؟ گفت: این موضوع را به دو بخش مدیریت آدرس دهی ترافیک و ظرفیت اینترنت می‌توان تقسیم کرد که شبکه های بانکی به هیچ وجه در بستر اینترنت نیست و اساساً‌ اختلال‌های شبکه بانکی ارتباطی به اینترنت ندارد.
 
وی تأکید کرد: به این معنا که اختلال اینترنت باید روی باز شدن سایت های خارجی نمایان شود نه روی شبکه بانکی.
 
* شبکه های اجتماعی خارجی 30 درصد ترافیک ایران را پر کرده‌اند.
 
جهانگرد در بخش دیگر از سخنان خود گفت: در نتیجه غفلت از تقویت زیرساختهای فنی شبکه‌های اجتماعی خارجی30 درصد ترافیک ایران را گرفته اند و بر ما غلبه کرده‌اند.
 
وی گفت در سال 2003 حدود 500 میلیون نفر در دنیا به اینترنت متصل بودند که  اکنون 25 میلیارد شی به اینترنت متصل هستند و این رقم تا سال 2020 به 50  میلیارد شی افزایش می‌یاد
 
وی گفت فناروی آینده یارانش ابری،‌ بیگ دیتا ( داده‌های حجیم) و اینترنت اشیاء است .
 
جهانگرد تصریح کرد: همچنین پیش بینی می‌شود در سال 2020 حدود 97 درصد از ترافیک به مالتی مدیا ( چند رسانه ای) تغییر کند.
 
همچنان در ایران نیز در سال گذشته 3 اپراتور تلفن همراه روی هم کمتر از 70 ترا ترافیک ماهانه داشتند که اکنون به 700 ترابیت ترافیک ماهانه افزایش یافته است و پیش بنی می‌کنیم حجم ترافیک هر اپراتور ماهانه 30 درصد رشد داشته باشد.